آغاز بهار تعلیم و تربیت و جشن شکوفه ها در شیراز

برنامه جشن شکوفه ها امسال با 75 هزار دانش آموز کلاس اولی استان فارس در مدرسه ابتدایی دخترانه معارف برگزار شد.

کد مطلب: ۶۶۶۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فاس، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با یادی از مرحوم معارف عنوان کرد: مرحوم منوچهر معارف با اینکه در حال حاضر در بین ما نیست اما روح وی حاضر و ناظر بر این مراسم است و یادش برای همیشه جاودان خواهد ماند.

حمیدرضا آذری ادامه داد: یکی از وظایف انسان های توانمند کمک به تعلیم و تربیت و کمک به هدایت انسان هاست، که مرحوم معارف با علاقه به شیراز و ساخت 7 مدرسه در این شهر این وظیفه را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: اول مهر برای دانش آموزانی که برای اولین بار وارد فضای مدرسه روزی به یاد ماندنی است و بهترین روز زندگی شان است، و من از معلمان و مسئولان مدارس تشکر میکنم که با فضاسازی و آماده کردن زمینه های مناسب سبب این شدند تا دانش آموزان با علاقه و انگیزه به مدرسه بیایند و سال تحصیلی را باخاطرات خوش شروع کنند.

وی در خصوص تربیت صحیح فرزندان به عنوان بالاترین رسالت پدر و مادر ادامه داد: با توجه به این رسالت مهم، والدین بیشترین نقش را در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارند، و بالاترین نعمتی که از طریق نصیب خانواده می شود داشتن دانش آموز و فرزند خوب و صالح و شایسته است، همچنین دانش آموزان از این نعمت بی بهره نخواهند ماند و خانواده ای سالم، صالح و خوب خواهند داشت.

آذری تصریح کرد: لذا کسانی که از این دو نعمت برخوردارند بالاترین لطف خداوند به آنها داده شده است، همچنین امیدوارم سال تحصیلی پیش رو سالی پر از شادی و موفقیت برای مردم ایران اسلامی و برای آموزش و پرورش استان فارس باشد.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز با حضور در این مراسم اظهار داشت: امسال آموزش و پرورش شاهد حضور پرشور دانش آموزان در فرهنگ ایران اسلامی است، در سال تحصیلی پیش رو استان فارس میزبان 75 هزار دانش آموز کلاس اولی است که 5 هزار نفر از این تعداد در ناحیه یک شیراز تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

نصرالله کیانی افزود: امیدواریم با آغاز بهار تعلیم و تربیت و با همکاری همه دستگاه ها و مسؤلان بتوانیم سال تحصیلی خوبی را برای دانش آموزان رقم بزنیم.

وی با اشاره به بهره برداری مدرسه ابتدایی معارف 7 تا سال آینده اذعان داشت: زنده یاد معارف تا کنون 7 مدرسه در شیراز ساخته که دبستان معارف 7 برای سال تحصیلی آینده با ظرفیت بالای هزار دانش آموز در دو نوبت به بهره برداری خواهد رسید. که یکی از بهترین و مجهزترین مدارس در کشور خواهد بود.

وی در پایان با آرزوی سالی بسیار خوب و توام با توفیقات الهی را برای دانش آموزان به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس و دیگر مسئولان استانی توسط یکی از دانش آموزان صدای زنگ مهر به صدا درآمد.

برنامه جشن شکوفه ها با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس و دیگر مسئولان استانی در مدرسه ابتدایی دخترانه معارف در شیراز برگزار شد و صدای زنگ مهر در این مدرسه توسط مسئولان به صدا درآمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار