آغاز برداشت انگور از باغات آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت انگور از باغات این استان خبرداد.

کد مطلب: ۶۶۶۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی ، عبداله فتح اله زاده با اعلام این خبر افزود : سطح زیرکشت باغات انگورآبی و دیم استان 21266 هکتاراست و امسال پیش‌بینی می شود بیش از 176 هزار و 265 تن از باغات استان انگور برداشت شود.
فتح اله زاده اظهارکرد : انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از 30 هزار بهره بردار به طور مستقیم و 30هزار نفربه صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت نموده و از این راه امرار معاش می‌نمایند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت باغات انگور آبی بارور 15583 هکتار وغیر بارور 828 هکتاراست که در مجموع از 16411 هکتارسطح زیر کشت باغات انگور آبی در حدود 7 هزار هکتار آن را باغات مدرن تشکیل می دهد.
فتح اله زاده اظهارکرد : ازمحصول تولیدی بالای 20 هزارتن در سرد خانه ها ذخیره سازی شده ودر خارج ازفصل تولید عرضه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود و حدود 30 هزار تن بصورت تازه خوری به بازارهای خارج از کشورصادرمی شود ودر حدود 60 هزارتن نیز جذب صنایع تبدیلی وتکمیلی می شود.وی اذعان داشت : از این میزان در حدود 40 هزار تن به کشمش تبدیل می شود و مابقی به مصارف خانگی که عموماً به شیره ، کشمش آفتابی وغیره تبدیل می شود.
این مسئول اظهارکرد : سطح زیرکشت باغات انگوردیم استان بارور 4468 هکتاروغیربارور 387 هکتار می باشد که بیش از 95درصد آن در شهرستان سردشت و مابقی در سایر شهرستانها کشت شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد : تولید باغات انگور دیم استان 24577 تن پیش بینی شده است که از این مقدار بیش از 70درصد جذب صنایع ومابقی بصورت تازه خوری و تبدیل به دوشاب به مصرف می رسد.

وی تاکید کرد : به دلیل سرمازدگی زمستانه محصول تولیدی سال جاری نسبت به سال گذشته در حدود 38درصد ازکاهش برخوردار است.

وی یاد آورشد : در استان بالای 52 رقم انگور وجود دارد ولی عمده محصول تولیدی را بی دانه سفید و بی دانه قرمز و سیاه سردشت تشکیل می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار