مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

به معلمان آموزش دیده ی مدارس غیر دولتی کارت صلاحیت حرفه ای داده می شود

مدیرکل آموزش و پرورش فارس و رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی فارس تصریح کرد: راه برون رفت از مشکلات فعلی اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش در کشور است و باید به مقوله نیروی انسانی مدارس غیردولتی به طور جدی توجه کرد.

کد مطلب: ۶۶۵۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا فارس،حمیدرضا آذری در جمع مسوولان مدارس و مراکز غیردولتی فارس گفت:بهترین نظام آموزشی در دنیا ،نظامی است که هیچ هزینه ی آموزشی بر گردن مردم نباشد.
او افزود :در کشورهای توسعه یافته دو مقوله بهداشت و آموزش کاملا رایگان است و دسترسی به آموزش مشکل نیست.
وی تاکید کرد: همین امکانات باعث میشود که به عنوان مثال در کشوری مانند سوئد مردم در رفراندوم به گرفتن یارانه "نه" بگویند ؛در این کشور ها پرداخت نقدی صورت نمی گیرد اما مقوله های آموزش و بهداشت را میهمان دولت هستند.
رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی فارس در ادامه ی جلسه تصریح کرد:نکته مهم این دولت ها این است که آموزش و پرورش از تمرکز دولت خارج هست و متاسفانه امروزه تمرکز در تصمیم گیری از آفت های نظام آموزشی ماست.
وی راه برون رفت از مشکلات فعلی را نیز اولویت اول قرار گرفتن آموزش و پرورش در کشور عنوان کرد وافزود:متاسفانه سیستم آموزشی درگیر مشکلاتی هست که حل آن در اختیار متولیان تعلیم و تربیت هم نیست.
رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی فارس گفت:ایجاد مدارس غیردولتی و استفاده از نیروهای انسانی باعث شد که خدمات مدارس غیردولتی در کشور ماندگار شود و سیستم آموزشی را در یک برهه از مشکلات مهم نجات دهد.
آذری ابراز داشت:وظیفه آموزش و پرورش این است که به همه دانش آموزان چه آن هایی که در مدارس غیردولتی و چه دولتی درحال تحصیل هستند توجه کند و نباید در نگاه آموزش و پرورش تبعیضی وجود داشته باشد.
وی توسعه شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در سراسر استان را که هم به منافع مردم و هم به منافع مدارس غیردولتی توجه دارد را از راهکارهایی دانست که می تواند به کمک آموزش و پرورش بیایند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص پیشنهادهایی برای رشد آموزش و تربیت در مدارس غیردولتی گفت:باید به مقوله نیروی انسانی مدارس غیردولتی توجه شود ونباید از این مساله مهم غافل شد.
رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی فارس ادامه داد: در استان فارس برای اولین بار درکشور مرکزی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مدارس غیردولتی ایجاد شد و در این مرکز سعی شده است که آموزش های لازم مورد نیاز معلمان مدارس غیردولتی ارائه شود.
وی گفت: امیدواریم در آینده به جایی برسیم که در پایان به معلمان مدارس غیردولتی که این آموزش ها را می بینند کارت صلاحیت حرفه ای ارائه شود و مدارس موظف شوند که از این نیروهای انسانی استفاده کنند .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس توجه و دقت بیشتر در ارائه مجوز فعالیت به افراد برای تاسیس مدارس غیردولتی را از دیگر پیشنهادات خود عنوان کرد که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی هم چنین،توجه بیشتر به نظارت و بازرسی بر فعالیت های مدارس غیردولتی را از دیگر مقوله هایی دانست که میتواند موجب رشد کیفی فعالیتهای تربیتی و آموزشی این گونه مدارس شود.
رئیس شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی فارس دفاع از حقوق معلمان مدارس غیردولتی و حمایت از آنها را از دیگر مواردی دانست که موجب افزایش انگیزه این افراد و به تبع آن رشد مدارس غیردولتی خواهد شد.
وی حمایت از موسسان مدارس غیردولتی در برابر سایر ارگان ها را از دیگر مواردی دانست که موجب می شود این مدارس احساس تعلق خاطر و بیشتری به سیستم آموزشی داشته باشد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار