معاون سازمان بهزیستی تشریح کرد؛

تدوین سند توانمندسازی خانواده

​معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ارائه سند توانمندسازی خانواده توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد.

کد مطلب: ۶۶۵۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حبیب‌الله مسعودی فرید در همایش بزرگداشت روز ملی خانواده گفت: توانمندسازی خانواده رویکردی جدی است و باید ملی باشد و در این زمینه سازمان‌های حمایتی نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در بهزیستی رویکرد توانمندسازی به صورت همه‌جانبه اجرا می‌شود؛ چراکه اگر تمام شرایط را در نظر نگیریم فرد نمی‌تواند در زندگی موفق باشد. در سال گذشته که از میان 180 هزار زن سرپرست خانوار که تحت حمایت بهزیستی هستند، 17 هزار نفر از چرخه مستقیم حمایتی خارج شدند در حالی که باید طبق قانون 120 هزار نفر خارج می‌شدند و این نشان می‌دهد که میزان موفقیت بهزیستی 14 درصد بوده است.

وی ادامه داد: طرح پیمایش ملی خانواده نیز از سال گذشته آغاز شده که وضعیت اجتماعی و سبک‌های فرزندپروری را مورد بررسی قرار می‌دهد. طرح تقسیم کار ملی نیز با مشخص شدن 18 کارگروه که یکی از آنها زنان سرپرست خانوار هستند و بهزیستی مدیریت آن را برعهده دارد، جلسات متعددی برگزار کرده و در این میان 4 گروه زنان سرپرست خانوار مشخص شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این 4 گروه از نظر اقتصادی، بهداشتی، اجتماعی و... از یکدیگر متفاوتند که به دلیل فوت همسر، طلاق، ازکارافتادگی همسر یا اینکه مجرد هستند، جزو این گروه زنان سرپرست خانوار قرار گرفته‌اند. طرح تقسیم کار ملی طی 10 روز آینده به شورای عالی اجتماعی وزارت کشور ارسال می‌شود و پس از آن برنامه‌های خاص این گروه اجرا خواهد شد.

فرید افزود: همچنین برای هر گروه از زنان سرپرست خانوار سند توانمندسازی خانواده توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه می‌شود که ما نیز زیرمجموعه آن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار