همایش تجلیل از بازنشستگان فرهنگی به مناسبت روز خانواده

مراسم تکریم و تجلیل از 300 بازنشسته فرهنگی و سیزده رییس سابق آموزش و پرورش نطنز در تالار فرهنگیان نطنز برگزار گردید.

کد مطلب: ۶۶۵۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا نطنز ، مراسم تکریم و تجلیل از300 بازنشستگان فرهنگی وسیزده رییس سابق آموزش و پرورش نطنز در تالار فرهنگیان نطنز برگزار گردید.

محمودی مدیر آموزش و پرورش نطنز در این مراسم گفت: مدیریت آموزش وپرورش شهرستان نطنز برای اولین بار با دعوت از روسای سابق آموزش و پرورش این مراسم را در جمع بازنشستگان فرهنگی برگزار نماید.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان نطنز افزود: پیشکسوتان تعلیم و تربیت، حق بزرگی بر دوش همه ما دارند و وظیفه همه معلمان است که این گوهران گرانبها را قدر بدانند.

محمودی با اشاره به اینکه کرامت انسانی، برادری و برابری اصول مهمی هستند که باید در زندگی به آنها توجه شود گفت: خداوند در مورد کرامت انسانی توصیه زیادی داشته و انسان را نسبت به دیگر موجودات کرامت زیادی داده است.

وی با بیان اینکه نزد خداوند بهترین انسان‌ ها با تقواترین آنها هستند یادآور شد: لازم است تا انسان‌ها به هم مهر و عشق بورزند و انسان‌هایی که نقش رهبری انسان‌های دیگر را داشته و آنها را به انسانیت فراخواندند به خدا توجه داشتند هر چند انسان‌هایی که به خدا توجه دارند حتماً به انسانیت توجه دارند.

وی تاکید کرد: معلم را با رسالت انبیا مقایسه می کنند چرا که شغل معلم شغل انبیا است و از معلمان در کلاس های درس، درس خوبی را یاد گرفتیم و معلم هیچ گاه بسنده نکرد آنچه را که می داند یاد دهد بلکه درس زندگی را هم یاد می داد.

محمودی با بیان اینکه لفظ بازنشسته زیبنده معلم نیست ادامه داد: باید همه فکر کنیم که برای این جمله لفظ زیبایی را بیابیم که در خور مقام معلم باشد.

مدیر آموزش وپرورش نطنز با بیان اینکه معلم با تقدیم جان خود در امر تعلیم و تربیت تلاش می کند گفت: همه ما باید آن چیزی که در خور شان یک معلم بازنشسته است را تکریم کنیم.

وی افزود: عشق و علاقه به کار، صبر و بردباری، تشویق و ترغیب معلمان به اصرار به بایدهای جامعه داشته باشیم تا شایسته حداقل تقدیر باشند و همه ما دست بوس پیشکسوتان و معلمان هستیم که قطعا دید بلندتان برای ما شاغلین رهنمون خواهد بود .

محمودی بیان داشت: همه معلمان از زن ومرد در طول 30 سال زحمت بی شائبه با وقار و سنگین بودن، شخصیت و دقیق بودن، پاکدامن، با مروت، دیندار و دیگر امور به طور قطع و یقین آشنا به تربیت بودند که به شما خسته نباشید می گوئیم

محمودی در ادامه مراسم افزود : معلمان آنچه که جامعه از شما خواسته بود به درستی انجام دادند و جامعه هم آنچه که معلم مستحقق آن است را ادا کند.

شادنوش نخستین مسوول اموزش و پرورش شهر نطنز پس از انقلاب ضمن ابراز مسرت از حضور در جمع فرهنگیان و همکاران سابق به بیان ارزش ها و اهمیت امر آموزش پرداخت و تلاش های فرهنگیان را کاری در راستای عمل به منویات قرآن و هدف آفرینش انسان عنوان کرد.

وی با یادآوری ارزش انسان های بزرگی چون امیرالمومنین و عارفان و بزرگ مردان تاریخ گفت این ها انسان هایی بودند که جهان در وجود آن ها تجلی یافته بود و در راستای پرورش شخصیت خود و رشد و تعالی توانستند انسانیت مد نظر قرآن و تعالی که خداوند به دلیل آن انسان را آفریده است در خود حفظ کرده و توسعه دهند.

شادنوش با ذکر تفاوت مهم انسان با سایر موجودات اظهار کرد: همه موجودات دارای شعور هستند اما انسان در این میان قادر است شعور خود را پرورش دهد و با انتخاب راه خود تغییر کند و معلمین در این راه نقشی مهم ایفا میکنند.

در پایان مراسم عبدالکريمي از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش کاشان با ذکر خاطراتی از مرحوم تمنایی از مديران کل آموزش و پرورش شهرهای مختلف کشور از جمله کاشان بر حفظ ارزش های انسانی از سوی معلمین تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط فردی ،ساده زیستی ، تلاش و تکاپوی پیوسته و حق شناسی و حق مداری از ویژگی های بارز آن معلم بود که ما امروز باید با نگریستن به خود خودمان را در این موارد بازبینی و قضاوت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار