بیش از 2 هزار نفر در منطقه سیستان در مقابل بیماری هاری واکسینه شده اند

رئیس مرکز بیماریهای مشترک حیوان و انسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در جلسه کنترل این بیماری در شهرستان زابل گفت: سال جاری درکشور 9 مورد تلفات ناشی از بیماری هاری اتفاق افتاده است که 7مورد از این تلفات درمنطقه سیستان بوده است.

کد مطلب: ۶۶۵۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان وبلوچستان، حسن عرفانی بابیان اینکه بیشترین گزارش بیماری هاری از مناطق روستایی و حاشیه شهرها است گفت: خود مراقبتی می تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند.

وی بااشاره به پرهزینه بودن واکسن هاری گفت: تاکنون بیش از 2 هزار نفر در منطقه سیستان واکسینه شده اند و این واکسن برای هر شخص به صورت رایگان در سه تا پنج نوبت تزریق می شود.

رئیس مرکز بیماریهای مشترک حیوان و انسان وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت برای سرعت در انتقال نمونه گیریهای بیماری هاری درنظردارد یک آزمایشگاه محلی در بیرجند راه اندازی کند تا نمونه های محلی در آنجا مورد آزمایش قرار گیرد.

عرفانی وزارت کشور، شهرداری و دهیاری ها را متولی کنترل جمعیت سگ های ولگرد دانست.

اکبری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این جلسه گفت:در شش ماهه اول سال 96 در سیستان بیش از 2هزار مورد حیوان گزیدگی داشتیم و 100درصد آمار مبتلایان به بیماری هاری بر اثر سگ گزیدگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار