ارتقای راندمان تولید در کشاورزی ره آورد مدیریت صحیح و اصولی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه سسیتم های نوین آبیاری تحت فشار و مدیریت اصولی و علمی در بخش کشاورزی استان گامی مهم در افزایش راندمان تولید و بهره وری در واحد سطح است.

کد مطلب: ۶۶۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر که در حسینیه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) شهرستان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد : مهمترین شاخصه اخلاقی و مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر خدمت بی منت به مردم بود که حتی در دوران کوتاه خدمت اثری جاویدان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه ریزی های مطلوب و مدیریت صحیح در دولت تدبیر و امید توانسته است شاخص های توسعه انسانی را در استان بهبود دهد که بخش کشاورزی استان نیز سهم مهمی در ارتقای این شاخص ها را دارد.
وی افزود: در هفته دولت سال جاری ۱۴۰ پروژه مدیریت آب وخاک در سراسر استان افتتاح شد که بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به انواع سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شد که موجب ارتقای بهره وری در تولید و کاهش قابل توجه مصرف آب و نهاده ها در تولید شده است.
وی خاطر نشان کرد : سالهای گذشته یک میلیون و ۴۰۰هزارتن چغندرقند از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تولید می شد که هم اکنون این میزان تنها در ۲۴هزار هکتار از راضی کشاورزی تولید میشود که نشانگر مدیریت مطلوب در ارتقای راندمان تولید است.
سعادت افزود :دولت با حمایت از تداوم تولید در بخش کشاورزی استان راهکارهای احیای دریاچه ارومیه را جزو مهمترین برنامه های کاری خود قرار داده است و تلاش در صرفه جویی و کاهش مصرف آب کشاورزی و تولید اقتصادی در این بخش برای احیای دریاچه ارومیه لازم و ضروری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار