مراحل ساخت تله فیلم شهید امینی در ارومیه آغاز شد

مراحل فیلمبرداری تله فیلم شهید مهدی امینی با حضور استاندار آذربایجان غربی در ارومیه آغاز شد.

کد مطلب: ۶۵۸۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، این اثر فاخر که به همت صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید می شود زندگی شهید بزرگوار مهدی امینی و عملیات دارلک را به تصویر خواهد کشید.

آیت الله قریشینماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطره‌هایی از شهید مهدی امینی اظهار داشت: این شهید از نخستین کسانی بود که به جبهه رفت و در راه انقلاب و اسلام مبارزه کرد.

وی افزود: شهید مهدی امینی به خاطر این‌ که در جبهه زیاد آرپی‌جی انداخته بود دیگر گوش‌هایش سنگین شده بود اما باز هم از دفاع و رشادت خود نه‌کاست تا اینکه به درجه رفیع شهادت رسید.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم با اشاره به این که امنیت امروز جامعه را مدیون رشادت های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی هستیم گفت: تولید فیلم هایی مثل فیلم ارزشمند شهید بزرگوار امینی می تواند مقدمه ای برای شناساندن افتخار آفرینان دوران پر افتخار دفاع مقدس باشد.

سعادت با اشاره به ضرورت شناخت شهدا و آرمان های آنها برای نسل های بعد از انقلاب افزود: اگر ما به این مجاهدت ها نپردازیم همانند این است که بخشی از دستاوردهای نظام اسلامی را از دست داده ایم چرا که آثار هنری آثاری ماندگار در تاریخ خواهند بود.

وی با اشاره به گوشه از زندگی شهید امینی گفت: سال ۶۰ فضای کشور دچار فضای سخت ناشی از ترورها و حملات به نهادهای دولتی بود و روحانیت نیز تحت حمله منافقین بود به طوری که حوادث متعدد منجر به شهادت چهره‌ها و مسئولان نظامی اسلامی شده بود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آن روزها فضای کشور پر از تسویه‌حساب بین افرادی بود که تا دیروز در کنار یکدیگر بودند ولی امروز در مقابل یکدیگر ایستاده بودند افزود: با ساخت این فیلم بخشی از خدمات و رشادت‌های این شهید به جوانان شناسانده شود.

مجرد مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این مراسم با اشاره به لزوم انعکاس دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شناساندن افتخار آفرینان ایران اسلامی به نسل های بعدی گفت: تله فیلم شهید مهدی امینی شروعی دوباره برای تولید آثار ارزشمند و فاخر دفاع مقدس خواهد بود.

وی با بیان این که آثار مختلفی از مفاخر استان در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده است ادامه داد: معرفی شخصیت های برجسته ای همچون حجت الاسلام و المسلمین حسنی مجاهد نستوه استان و آیت ا.. قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری از جمله این آثار می باشد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی با بیان این که عوامل تله فیلم شهید مهدی امینی از عوامل زبده و متخصص سینمای کشور و استان انتخاب شده اند گفت: این اثر فاخر به نویسندگی آقای زندی ، تهیه کنندگی آقای غفاری آذر و کارگردانی آقای بهمنی تولید خواهد شد.

حمید بهمنی کارگردان تله‌فیلم شهید امینی نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت بزرگ این شهید گفت: زمانی که این کار از طرف مجرد به من پیشنهاد شد گفتم که شهید امینی مانند شهدای دیگر است ولی زمانی که با زندگی این شهید آشنا شدم دیدم که با یک اقیانوس بزرگ و سرتاسر عرفانی روبرو شده‌ام.

وی افزود: برای من جالب بود که چرا تاکنون درباره این شهید والامقام در سطح کشوری هیچ‌گونه کاری انجام‌نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار