آیین اختتامیه طرح داناب در آذربایجان شرقی/

جلیل زاده: مدارس بهترین پایگاه برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب هستند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: بهترین مکان برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب مدارس هستند چرا که این نسل، آینده سازان کشور هستند و می توانند آموخته ها را به جامعه انتقال دهند.

کد مطلب: ۶۵۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مجتبی جلیل زاده در آیین اختتامیه طرح داناب گفت: طرح داناب فرصتی برای بیان مسائل و دغدغه های منابع آب استان و کشور است.

وی در ادامه با بیان این که کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک دنیا قرار دارد و میانگین بارندگی در ایران یک سوم بارندگی در دنیاست، افزود: میانگین مصرف آب در دنیا وقتی که به میزان ۴۰ درصد بارندگی ها برسدمرحله بحرانی آغاز می شود و این در حالی است که میانگین مصرف در کشور ما بیشتر ۸۰ درصد بارندگی ها است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی ادامه داد: بیشترین مصرف آب در کشور ما در بخش کشاورزی، شرب و صنعت است و فقط در بخش شرب بیش از ۸۰ درصد میانگین جهانی مصرف می کنیم.

جلیل زاده تصریح کرد: منابع آبهای زیر زمینی منابع استراتژیک برای نسل آینده هستند و ما با مصرف نا درست این امانت آیندگان را از بین می بریم.

وی با اشاره به خشکی دریاچه ارومیه اظهار داشت: اگر این دریاچه به طور کامل خشک شود تا شعاع ۶۵۰ کیلومتر کشاورزی ، صنعت و به طور کلی زندگی نخواهیم داشت.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: تصفیه هر لیتر از آب شرب برای شرکت آب منطقه ای هزار تومان هزینه دارد که از این مقدار سهم مصرف کنندگان به ازای هر لیتر ۴۰۰ تومان است که در صورت هدر دادن فقط یک لیتر از این نعمت الهی ۶۰۰ تومان به اقتصاد کشور ضرر وارد می شود.

جلیل زاده تنها چاره مدیریت مصرف آب را فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد و ادامه داد: بهترین مکان برای فرهنگ سازی مدارس هستند چرا که این نسل آینده سازان کشور هستند و می توانند آموخته ها را به جامعه انتقال دهند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ درست مصرف آب در جامعه گفت: تعامل خوبی با آموزش و پرورش داریم و طرح داناب نمونه ای از همکاری مشترک شرکت آب منطقه ای با این ارگان است و با همکاری خوب می توانیم مشکل کمبود آب را به گوش همگان برسانیم.

در پایان مراسم گروه های منتخب فرهنگی و هنری طرح مذکور تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار