استاندار اردبیل:

324طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در استان اردبیل افتتاح می شود

استاندار اردبیل گفت: 324 طرح عمرانی و اقتصادی در این استان آماده بهره برداری شده و در هفته دولت افتتاح می شود.

کد مطلب: ۶۵۷۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،مجید خدابخش در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، افزود: 291 مورد از این طرح ها عمرانی و 33 طرح دیگر هم اقتصادی است .

وی بیان کرد: طرح های عمرانی با صرف اعتبار 320 میلیارد تومان و طرح های اقتصادی هم با سرمایه گذاری 185 میلیارد تومان و با اشتغالزایی 850 نفر اجرا شده است .

خدابخش با تشریح عملکرد دولت یازدهم در استان اردبیل افزود: از آغاز دولت تدبیر و امید طرح ها و برنامه های زیربنایی برای توسعه استان تعریف و اجرایی شده که نمونه بارز آنها چهار مگاپروژه بود که با تکمیل و بهره برداری کامل تحول عظیمی در استان ایجاد خواهد شد .

استاندار اردبیل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ، منطقه ویره اقتصادی ، شبکه پایاب خداآفرین و شروع عملیات پهنه های معدنی را از جمله طرح های بزرگ استان دانست و افزود: منطقه آزاد تجاری، صنعتی در دولت تصویب شده و در مرحله بررسی نهایی در مجلس شورای اسلامی می باشد .

خدابخش بیان کرد: عملیات منطقه ویژه اقتصادی هم در مساحت 2 هزار هکتار توسط شرکت سرمایه گذاری شاهد شروع شده و پیگیر هستیم برخی زیرساخت های لازم تامین شده و به سرعت اجرایی شود .

وی شبکه پایاب خداآفرین را در رونق اقتصادی استان موثر دانست و افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح یک میلیون و 400 هزار تن به تولید محصولات کشاورزی استان اضافه می شود .

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار نفر در این طرح با یک هزار دستگاه ماشین آلات مشغول به کار هستند که به سرعت تمام و با دو شیفت کاری و با 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد .

خدابخش گفت: در کنار این طرح ها عملیات اجرایی سد عمارت گرمی و سد احمد بیگلو هم سرعت گرفته و تا آخر سال آبگیری می شود .

استاندار اردبیل ایجاد پارک علم و فناوری در سطح 10 هکتار زمین، اختصاص 350 میلیون دلار برای نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان ، احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال به روش b.o.t ، ساخت نیروگاه در انگوت ،احداث پل معلق مشگین شهر ، راه اندازی زیپ لاین در این پل ، برگزاری مسابقات آسیایی والیبال زیر 23 سال و انتخابی جهان، برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی نوجوانان در دریاچه گیلارلوی گرمی و برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج را از جمله طرح ها و برنامه های اجرا شده در سال های اخیر عنوان کرد .

وی افزود: دولت تدبیر و امید در گازرسانی و آبرسانی به روستاها و همچنین احداث مجتمع های آبرسانی نیز اقدامات قابل توجهی داشته است .

خدابخش در خصوص اتصال اصلاندوز به خط ریلی جمهوری آذربایجان تحت عنوان بندر خشک نیز گفت: این طرح در دولت تدبیر و امید مصوب و به امضای روسای جمهوری 2 کشور رسیده و با اجرایی شدن تحول اقتصادی بزرگی در استان ایجاد خواهد کرد .

استاندار اردبیل درباره برنامه های دولت در تغییر الگوی کشت در استان نیز اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در وسعت بیش از پنج هزار هکتار با کشت محصولات زعفران، پسته ، بادام زمینی و گیاهان دارویی شروع شده است .

خدابخش همچنین از افتتاح کارخانه فرنچ فرایز و کشتارگاه بزرگ آرتا جوجه در اردبیل خبر داد و افزود: این 2 طرح در هفته دولت افتتاح می شود .

استاندار اردبیل با اشاره به سرمایه گذاری بنیاد برکت و علوی دراستان اردبیل افزود: این دو بنیاد هرکدام 40 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام داده اند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار