در گفتگو با پانا مطرح شد؛

دو متهم اصلی افزایش خشونت علیه کودکان

یک جامعه شناس گفت:عدم آموزش توسط نظام های آموزشی و ایرادهای ساختار حقوقی و قضایی از اصلی ترین بروز افزایش خشونت علیه کودکان هستند .

کد مطلب: ۶۵۶۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

سیامک زند رضوی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درباره کودک آزاری و تاثیر آن روی جامعه گفت: کودک آزاری به عنوان یک خشونت در جامعه ما در حال نهادینه شدن است. بخشی از این خشونت ها از طریق مکان های آموزشی در حال ترویج است، دلیل اصلی آن هم این است که نظام آموزشی ما، متکی به تنیه و تشویق بیرونی است . بخشی دیگراز این خشونت ها، از ساختار حقوقی و قضایی جامعه ما است.

زند رضوی ادامه داد: اکثر کودک آزاری های گزارش شده، کودک آزاری های جسمی است و بعد از آن کودک آزاری های جنسی است. درکنار این کودک آزاری ها، کودک آزاری ساختاری قرار دارد که به علت گزارش نشدن آن، کمترین توجهی به این نوع کودک آزاری نمی شود.

این جامعه شناس باتوجه به امضاء پیمان نامه حقوق کودک توسط ایران گفت:23 سال است که این پیمان نامه توسط ایران در کنوانسیون حمایت از کودکان امضاء شده، اما تنها 4 سال است که ما خود را موظف به اجرای آن می دانیم و می توان گفت در این4 سال هم هیچ کار مهمی در اجرای این پیمان نامه صورت نگرفته است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال، که آموزش خود مراقبتی به کودکان تا چه میزان می تواند در جلوگیری از ادامه چنین مسائلی موثرباشد، گفت: ما باید به کودکان اول از همه خود شناسی را آموزش دهیم. کودکان باید بدانند که اعضاء خصوصی بدنشان کدام است، و نه گفتن را یاد بگیرد و بدانند در مواجه با چنین مسائلی نباید اجازه دست زدن به بدن خود را به هر غریبه ای دهد.

زند رضوی افزود: این آموزش ها، برای دانش آموزانی که مدرسه می روند باید توسط آموزش و پرورش انجام شود و کودکان کوچک تر با آموزش در مهدهای کودک و حتی در سنین پایین تر این آموزش ها باید توسط خانواده به کودکان داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار