ارزیابی دستگاه‌ها در حوزه های حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از اتمام فرآیند ارزیابی 110 دستگا ه اجرایی استان در حوزه های حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خبر داد.

کد مطلب: ۶۵۵۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، مریم بیدخام با اعلام این خبر اظهار کرد: در این فرآیند که براساس دستورالعمل ابلاغی ازسوی وزیر محترم کشور در دو محور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارتقاء حقوق شهروندی در استان صورت گرفت گروه بازرسی استان متشکل از نمایندگانی از استانداری ، ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، سازمان برنامه و بودجه و با مشارکت دو سازمان مردم از تاریخ دهم تیر تا بیستم مرداد ماه ، تمامی دستگاه های سطح استان را مورد بازرسی وارزیابی قراردادند.
دبیر ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان ادامه داد: در این بازرسی ها ، ضمن اعزام بازرسین ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی برای حضور در دستگاه های مورد نظر، عملکرد دستگاه ها در راستای اجرای برنامه های ابلاغی و بر اساس مستندات ارائه شده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
بیدخام افزود : در حال حاضر ارزیابی از 110 دستگاه در 4 گروه : عمومی، اقتصادی، زیربنایی، آموزشی و امور فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته و نتایج آن توسط16 بازرس در قالب 4 تیم بازرسی به دبیرخانه ستاد صیانت استان اعلام گردیده است.
وی با اشاره به اینکه توجه به عفاف ، حجاب و حقوق شهروندی از سیاستهای کلان دولت تدبیر وامید می باشد خاطرنشان کرد : در این بازدید ها عملکرد دستگاه های اجرایی استان در زمینه حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و عفاف و حجاب بر اساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و دستگاههای برتر و همچنین دستگاههایی که عملکرد ضعیفی داشتند به عنوان برترین و ضعیف ترین اداره به مقامات ذی صلاح معرفی می‌شود.
این مقام مسئول هدف از بازرسی های انجام شده را تقویت نقاط قوت و اصلاح معایب دانست و عنوان کرد اهم مسائل و مشکلات مرتبط جهت مرتفع ساختن آن به مدیران دستگاه های اجرایی منعکس می گردد.
بیدخام با اشاره به اینکه ارزیابی های انجام گرفته مطلوب گزارش گردیده، افزود: براساس این فرآیند با توجه به اینکه در روزهای پایانی ارزیابی قرار داریم در حال حاضر پس از بررسی نهایی امتیازات دستگاه ها در دو حوزه عفاف و حجاب و ارتقاء حقوق شهروندی ، گزارش بازخورد عملکرد به دستگاه مربوطه منتقل و جهت رفع آنها پیگیریهای لازم انجام می گردد.
وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه ستاد صیانت براساس بازدیدها ی انجام شده پیشنهاداتی را در راستای ارتقای فرهنگ وعفاف و حقوق شهروندی جهت تقویت محاسن ورفع معایب موجود اعلام نموده است در ادامه اظهار کرد: از تمامی دستگاههای اجرایی ارزیابی شده انتظار می رود تا با توجه به پیشنهادات مطروحه و بکار گیری آنان در روند خدمات شایسته به شهروندان شاهد بهبود وضعیت موجود در سالهای آتی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار