استاندار کردستان:

جامعە ما نیازمند پاتوق های فرهنگی است

استاندار کردستان جامعه را بشدت نیازمند پاتوق های فرهنگی برای همە اقشار جامعه و خصوصا جوانان عنوان کرد.

کد مطلب: ۶۵۵۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کردستان، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در دومین جشنوارە خیرین کتابخانه ساز استان کردستان با اشارە بە اینکە کتابخانەها هم اکنون باید محلی برای حضور همە مردم و وقت گذرانی آنان باشد افزود: در این پاتوق ها باید صاحبان همە افکار و عقاید حضور داشتە باشند و در کنار مطالعە، بتوانند فرهنگ گفتگو و مدارا را تمرین کنند.

وی بە وجود پروندەهای مختلف و فراوان در محاکم قضایی اشارە کرد و اظهار کرد: وقتی مردم بر سر موضوعات مختلف بتوانند با هم گفتگو کنند بسیاری از مشکلات آنان بە آسانی قابل حل و فصل شدن است.

زاهدی روستاها و محلات را نیازمند مکانی برای حضور جوانان دانست و گفت: کتابخانەها دیگر صرفا محل نگهداری و مخزن کتاب نیستند بلکە محلی برای گفتگو و تعامل چند سویە میان مردم هستند.

استاندار کردستان در ادامە سخنان خود حبس کتاب در خانەها و ادارات را امری ناپسند نام برد و اضافە کرد: برخی از کتاب ها هرگز خواندە نمی شوند و چە بهتر کە آن کتاب ها بە کتابخانەهای عمومی جهت استفادە مردم اهدا شود.

وی کار خیرین کتابخانەساز را اقدامی پسندیدە و دارای آثار خیر فراوان ذکر کرد و گفت: خیرین کتابخانەساز کسانی هستند کە مورد عنایت و هدایت پروردگار قرار گرفتەاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار