دوران معلمان شهید رجایی و باهنر الگوی همیشگی تاریخ ایران شده

جلسه هم اندیشی مدیران فنی هنرستان ها و کاردانش باهدف تبیین سیاست های سال تحصیلی جدید در محل هنرستان کوشا برگزارشد.

کد مطلب: ۶۵۵۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی؛ معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این جلسه تبریک پیشاپیش هفته دولت، نقش تربیتی معلمان را بسیار اثرگذار دانست و گفت دوران حکومت دو معلم شهیدان رجایی و باهنر الگوی همیشگی تاریخ ایران شده است و به همین منظور باید این هفته ارج نهاده شود.

سید جواد قوانی نژاد با تاکید به بازگو نمودن توفیقات حاصله توسط دانش آموزان، ساخت و ساز و جشنواره ها، افزود: ارائه گزارشات توفیقات حاصله در حوزه آموزش و پرورش در ابتدا باعث می شود، مردم به تلاش های معلمان واقف شود، نگاه مردم نسبت به هنرستان ها تغییر می کند و به سمت این مراکز گرایش پیدا می کنند و در نتیجه آن از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود، نتیجه های درخشان و توفیقات کسب شده را باید با آسیب های جامعه گره بزنیم و نمایندگان ما در مجلس، امام جمعه شهرستان و شورای اداری باید نسبت به این تلاش ها توجیه شوند که این مساله بر فرهنگ سازی در جامعه کمک به سزایی دارد.

وی ادامه داد: حوزه مهارتی ما و هنرستان های ما باید بر اساس چشم انداز تبیین شده به گونه ای کار کنند که مردم به سمت هنرستان ها بیش از پیش گرایش پیدا کنند و با روند سه ساله شدن رشته های نظری در متوسطه دوره دوم، هنر آموزان می توانند در رشته های نظری نیز در کنکور شرکت کنند و این یک مزیت نسبت به دیگر رشته ها است.

این مقام مسوول با اشاره به تجاری سازی هنرستان ها، خاطر نشان کرد: ما در اجرای این قانون بسیاری از فضاهای خود را می توانیم تجاری کنیم و این بستر مهمی برای راه اندازی بسیاری از کارگاه های مختلف است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور اذعان کرد: در سال گذشته دو هزار و 668 نفر درس در امتحانات نهایی شرکت کردند که از این تعداد 117 نفر در امتحانات غیبت داشته اند که باید این موضوع به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

از آمار فوق هزار و634 نفر در خرداد ماه قبول شده اند که 64 و نیم درصد این آمار را شامل می شود.

قوامی نژاد در پایان به اهمیت ارزیابی همکاران در رشته های فنی پرداخت و گفت: دروس مختلف را تحلیل کنید و دروس ضعیف تر مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار