افتتاح دوباره علم پزشکی به دست کمیته اخلاق در پژوهش

مدرسه تابستانی اخلاق در پژهش های زیستی دانشگاه های علوم پزشکی با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت امروز در شیراز گشایش یافت.

کد مطلب: ۶۵۵۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر نگار پانا فارس،دبیر کمیته اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی اخلاق در پژوهش گفت : اخلاق و پژوهش یکی از جدی ترین برنامه هاییست که در دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد و امروز دومین مدرسه اخلاق در پژوهش وبرای اولین بار در کشور اولین مدرسه اخلاق وپژوهش برای کارشناسان دانشگاه ها افتتاح می شود.

احسان شمسی کوشکی گفت:در روز پنج شنبه آخرین روز این همایش ، یک نشست در قالب ارزشیابی کارشناسان برگزار میشود که شرکت کنندگان بر اساس سوالات ارسال شده کمیته ارزش یابی میشود که همه شرکت کننده گان با امادگی کامل در جلسات شر کت میکنند.

در ادامه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در مورد پژوهش در اخلاق گفت:ما توانایی حمایت از تمامی طرح های فناوری محور را دارا هستیم و هدف حمایت از فناوری هایی است که روند مثبت به همراه دارند.

وی گفت: اموزش در پژوهش یکی از اهداف چشم انداز های فناوری و علم نو اوری است که جایگاه نخست را در سلامت به همراه داشته باشیم و تلاش ما براین است تا در سال 1404 شاهد رتبه دانشگاه ها به زیر 200 با شیم.

مالک زاده گفت:در کنار تحقیقات باید توجه زیادی به تحقیقات پایه شود که دراز مدت و اینده نگر است.

وی درباره مجلات جعلی خبر داد و گفت: تمامی کشور ها در مورد مجلات جعلی مشکلات زیادی دارند د ما برای جلو گیری از فرستاده شدن مقالات و سوء استفاده مجلات سود جو اسامی مجلات جعلی را در سایت رسمی تحقیقات و فناوری در اختیار افرادی که میخواهند مقاله خود را در مجلات انتشار دهند قرار داده ایم و افراد می توانند از مجلات معتبر استفاده کنند.

ملک زاده در آخر در گفت گو با خبر نگار پانا فارس در مورد جلوگیری از مرگ زود رس در افراد گفت:در سال های اخیر امید به زندگی به 33سال افزایش داشته به طوریکه در گذشته امید به زندگی در بدو تولد 50 سال بود و در حال حاضر به 83 سال رسیده است.

خبرنگار: پوریا طهماسبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار