در جشنواره کشوری مد و لباس مطرح شد:

فرهنگ آراستگی ظاهر علاوه بر آراستگی باطن نمود عینی و ملی دستور اسلام

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی با اشاره به غنی بودن فرهنگ ملی ایران افزود: طبق تاکیدات اسلام مبنی بر داشتن آراستگی ظاهر علاوه بر آراستگی باطن فرهنگ ملی ایرانی نیز نمود عینی این دستورات می باشد و ایرانیان در این راستا خوش درخشیده اند.

کد مطلب: ۶۵۴۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، محمد محمد زاده با اشاره به تاثیرگزاری پوشش ایرانی گفت: جهانیان با پوشیدن لباس ایرانی حس تبختر خود را ارضا می کردند و این لباس در تمدن جهانی تاثیر گزاری خود را داشته و در آن صاحب جایگاه ویژه ای بوده چنان چه شاهزادگان چینی و رومی حس تفاخرشان را با این لباس نشان می دادند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان شرقی خبر داد: شروع فراخوان این جشنواره از چند ماه پیش بوده و مهلت ارسال آثار آن تا 31 تیر ماه سال جاری است.
محمدزاده افزود: تا به امروز بیش از 450 اثر در بخش های طراحی لباس، دوخت، پژوهش و نفاشی به این جشنواره ارسال شده است که در بخش کارگاهی نیز 40 هنرمند از هنرستان های کوثر و میرک درکارگاه های این جشنواره شرکت داشته اند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد با تاکید بر این که هر انسان با آراستگی خود نماینده ارزش های فرهنگی ملت خودش است گفت: در دوره های قاجار و پهلوی ارزش هایی نظیر لباس و پوشش ایرانی که نشان دهنده فرهنگ ملت ایران بود به افول گراییده و در جریانات فرهنگی آن زمان از کشور های اروپایی تقلید می شد.
وی در ادامه گفت: در راستای تبلیغ فرهنگ ایرانی به خصوص در حوزه پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد با همکاری بنیاد ملی مد و لباس و دانشمندان و هنروران این حوزه و همیچنین تولید کنندگان آگاه آن نتایج ارزنده ای را تقدیم کشور خود بکند.

خبرنگار: مهدی زمانفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار