معاون پروشی وفرهنگی فارس در گفت با پانا:

پایگاه های تابستانه، گامی بلند در راستای گذران مفید اوقات فراغت است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت :علاوه بر امتیازات فراوان عضویت در این پایگاه ها، نمایشگاهی به مدت 10 روز برگزار می شود تا دست ساخته های اعضا به نمایش گذاشته شده و جهت فروش عرضه شوند.

کد مطلب: ۶۵۴۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
محمد نظری در گفت و گو با پانا فارس گفت:اوقات فراغت دانش آموزان از موضوعات اساسی است که کم تر مورد توجه قرار گرفته است. گاهی این طور تصور می شود که فعالیت های دوران فراغت دانش آموزان متوجه آموزش و پرورش است اما در واقع این اداره وظیفه آموزش و پرورش دانش آموزان در طی 9 ماه سال تحصیلی را بر عهده دارد.
وی افزود: اما چون فعالیت های تابستانه متولی خاصی نداشت،آموزش و پرورش بر آن شد که محوریت آن ها را بر عهده بگیرد.در همین راستا در تابستان سال جاری گام های بلندی برداشته شده است.
نظری ادامه داد: در حال حاضر 126 کانون،65 دارالقرآن،26 اردوگاه،60 پژوهشکده، بالغ بر 100 مجموعه ی ورزشی و در حدود 300 پایگاه تابستانی برای استفاده ی دانش آموزان آماده است.
این مقام مسئول هم چنین از برگزاری 4 جلسه ی کارشناسی در خصوص نحوه ی گذران اوقات فراغت دانش آموزان و در سطح مدیران کل و با حضور استاندار خبر داد.
نظری تصریح کرد:50 پایگاه تابستانی که تعداد 30 پایگاه آن در شهرستان های فارس و مابقی در شهر شیراز است ، توسط سازمان ورزش و جوانان به امکانات ورزشی مجهز شد و هم چنین بنا شد که دانش آموزان علاقه مند به فنون خاص به صورت رایگان در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آموزش ببینند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس همچنین، از امکان استفاده ی رایگان تمام اعضای پایگاه های تابستانی از مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی خبر داد و افزود:با همکاری شهرداری شیراز، هر روز وسیله ی نقلیه و راهنمای گردشگری در اختیار یک پایگاه تابستانی قرار می گیرد تا بتوانند از این اماکن استفاده ی مفید ببرند.در این ایام استفاده از تمام باغ های خانواده برای اعضای پایگاه ها رایگان است.
وی گفت: به مناسبت اختتامیه ی فعالیت پایگاه های تابستانی،نمایشگاهی از دست ساخته های دانش آموزان به مدت 10 روز در باغ جنت برگزار می شود که هم نمایشگاه است و هم فروشگاهی هستند.
این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که بازخورد دانش آموزان نسبت به این فعالیت ها چگونه بوده است،پاسخ داد: میزان رضایت و علاقه مندی دانش آموزان به این پایگاه ها را باید پس از اجرای این طرح ارزیابی کرد.
نظری با اشاره به این که تنها شرط عضویت در پایگاه ها، دانش آموز بودن متقاضیان است؛ از این فعالیت آموزش و پرورش به عنوان گام بلندی که برای اولین بار در استان برداشته شده است، یاد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار