رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده آموزش و پرورش خبرداد:

فعالیت بیش از 14 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور

رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: هم اکنون بیش از 14 هزار مدرس آموزش خانواده با مدرک فوق لیسانس و بالاتر با آموزش و پرورش همکاری دارند.

کد مطلب: ۶۵۴۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا، بهزاد دهنوی در حاشیه برگزاری آزمون هماهنگ کشوری مدرسین آموزش خانواده در استان فارس گفت: برای تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران نیازمند همراهی دو نهاد تاثیر گذار در این امر مهم یعنی آموزش و پرورش و خانواده هستیم.
وی با تاکید بر اینکه" با هم سو شدن این دو نهاد است که آموزش و پرورش می تواند به اهداف تربیتی خود دست یابد"افزود: برای دستیابی به این مهم لازم است با انجام وظایف و تکالیف هر دو نهاد در قبال فرزندان، بین این دو نظام یک ارتباط مستحکم ایجاد شود .
دهنوی با تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی به اولیای دانش آموزان در خانه و مدرسه گفت: معلمین و خانواده های آگاه هستند که می توانند در برخورد با چالش های پیش روی خود در تربیت نسل آینده موفق عمل کرده و آنها را یاری رسانند.
رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: از سالیان قبل تا کنون انجمن اولیا و مربیان تنها بخشی از آموزش و پرورش بوده که متولی آموزش و آگاهی بخشی خانواده ها می باشد .
دهنوی افزود: انجمن اولیا و مربیان در راستای دستیابی به اهداف تربیتی خود هم به صورت سیستمی و با برگزاری کلاس های آموزش خانواده با بهره گیری از مدرسین آگاه و توانمند و هم به صورت تهیه و توزیع کتاب و مجلات پیوند فعالیت نموده است.
رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش آموزش مستقیم هم اکنون بیش از 14 هزار تن با مدرک فوق لیسانس و بالاتر ضمن حضور در دوره های ضمن خدمت بین 60 تا 100 ساعت موفق به دریافت کارت مدرس آموزش خانواده شده اند و با آموزش و پرورش همکاری دارند.
وی افزود: این مدرسین بر اساس برنامه تدوین شده توسط دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان نسبت به آموزش اولیا اقدام می کنند و مدیران مدارس نیز موظف هستند تنها از این افراد و بر اساس سرفصل های تعیین شده در امر آموزش خانواده های دانش آموزان استفاده کنند.
دهنوی گفت: با توجه به بازنشسته شدن تعدادی از مدرسین آموزش خانواده در طول سال ، همه ساله نیازمند جذب نیرو در این زمینه هستیم که در همین راستا و در سال جاری ، بر اساس شیوه نامه ارسالی به مدارس بیش از 4 هزار و 200 واجد شرایط برای حضور در آزمون و دوره های آموزش مدرس خانواده نام نویسی کرده اند.
وی با اشاره به برگزاری آزمون هماهنگ کشوری برای این داوطلبان افزود: داوطلبانی که موفق به کسب حد نصاب نمره این آزمون شوند ، در مرحله دوم توسط افرادی توانمند مورد مصاحبه حضوری قرار گرفته و با کسب امتیاز لازم از این دو مرحله برای حضور در دوره های ضمن خدمت مدرسین آموزش خانواده معرفی خواهند شد.
رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: بر همین اساس در سال جاری نزدیک به یک هزار و 200 نفر برای دریافت کارت مدرسین آموزش خانواده و ارائه خدمات به خانواده دانش آموزان در مدارس و مراکز مشاروه ای سراسر کشور در دوره های آموزشی در تهران و در برخی از مراکز استان ها شرکت خواهند کرد .
وی گفت: در بخش آموز غیر مستقیم تا کنون 280 عنوان کتاب آموزشی تهیه شده که علاوه بر آن نیز به صورت ماهانه 350 هزار نسخه مجله پیوند ،حاوی مطالب کاربردی مورد نیاز مخاطبین در سراسر کشور توزیع می شود که در سال های اخیر نیز استقبال از این مجله رشد چشمگیری داشته است.
دهنوی با اشاره به فعال بودن 302 مرکز مشاوره خانواده در سراسرکشور گفت: در این مراکز از مشاورین مجرب با حد اقل مدرک فوق لیسانس و دارای پروانه فعالیت از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ای کشور بهره گرفته می شود .
رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: لازم است مدیران مدارس در طول سال تحصیلی حد اقل یک دوره آموزشی برای اولیای دانش آموزان بر اساس سر فصلهای پیشنهادی و مقطع و جنسیت دانش آموزان پیش بینی کنند .
وی از طراحی دوره های آموزشی ویژه مدرسین آموزش خانواده، مشاورین ، مدیران مراکز مشاوره خانواده و مدیران مدارس خبر داد و گفت: مدیران لازم است از تعامل بیشتری با خانواده ها برخودار شوند تا ضمن پیش بینی دوره های آموزشی برای اولیاء ،دانش آموزان نیازمند مشاوره را نیز شناسایی و به مراکز مشاوره خانواده و یا هسته های مشاوره در آموزش و پرورش ارجاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار