85 درصد از خدمات ناباروری دانشگاه کاشان بصورت رایگان ارایه شده است

مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:با توجه به هزینه مالی درمان های ناباروری، در راستای اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست های جدید جمعیتی برنامه حمایت مالی زوج های نابارور، این افراد می توانند 85% از خدمات ناباروری خود را بصورت رایگان دریافت نمایند.

کد مطلب: ۶۵۳۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کاشان، افسانه همتی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از شروع طرح تحول نظام سلامت تا پایان خرداد 96 ، زایمان طبیعی انجام شده در بیمارستان های مشمول طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، رقم هفت هزار و 716 بوده است که هفت هزار عمل به صورت رایگان بوده است .

به گفته وی، تعداد زایمان طبیعی انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان شامل بیمارستان های مشمول طرح، تامین اجتماعی و خصوصی در مدت مذکور 15 هزار و 472 عمل بوده است.

به گفته وی، برای رسیدن به این شاخصها، کلاسهای آمادگی برای زایمان در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت رایگان برگزار شد که بیش از چهار هزار نفر در این کارگاهها شرکت کردند.

وی تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته از میزان مداخلات پزشکی در حین بارداری و زایمان کاسته شده است ولی با توجه به تغییراتی که در ساختار جسمی و روانی مادر رخ می دهد باید تحت حمایت قرار گیرد در غیر این صورت، اثر نامطلوب بر مادر و جنین دارد.

به گفته وی، مراقبت های دوران بارداری به انجام معاینه، آزمایش و سونوگرافی محدود نمی شود و برگزاری این کلاس ها بهبود سبک زندگی دوران بارداری، حین زایمان و تولد نوزاد که برپایه حفظ حقوق طبیعی مادر و جنین مورد توجه بوده است.

مسئول واحد مامایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بهره برداری از بخش ال دی آر بیمارستان شهید بهشتی کاشان در آبان سال95، با هزینه ای بیش از 15 میلیارد ریال از دیگر خدمات در راستای اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی بوده است.

همتی افزود: در سیستم LDR ( Labour Delivery Recovery) فرآیند لیبر، زایمان و دو ساعت پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت براي یک مادر انجام می شود که تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیتهاي مناسب براي لیبر و زایمان می باشد.

به گفته وی، شاخص کشوری مرگ مادر باید به میزان کمتر از 10 مرگ در صد هزار تولد تعریف شده است که این شاخص در کاشان برای سال 93 به میزان 10.59، در سال94 به میزان 9.9 ، در سال95 به میزان صفر و در سه ماهه اول سال96 نیز صفر بوده است.

همتی گفت: راه اندازی بخش نازایی بیمارستان بهشتی در پاییز سال95 نیز با هزینه بالغ بر 15 میلیارد ریال جهت بازسازی بخش و تجهیز وسایل مورد نیاز و آموزش پرسنل بخش نازایی در خصوص ورود اطلاعات مادران نابارور تحت پوشش از دیگر خدمات در راستای اجرای برنامه در کاشان بوده است.

با هدف کاهش عمل سزارین ، افزایش رضایتمندی مادران باردار از طریق حفظ حریم خصوصی و کاهش پرداخت مردم و رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دانشگاهی، برنامه ترویج زایمان طبیعی از نیمه اردیبهشت سال 1393اجرا شده است. .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار