مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمدخبرداد:

آتش‌سوزی جنگل های "شهرستان باشت به وسیله یک فروند بالگرد اطفا حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:با پیگیری صورت گرفته و همکاری مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران یک فروند بالگرد به محل آتش‌سوزی کوه عنا اعزام و جنگلبانان منابع طبیعی، نیروهای مردمی، انتظامی و بسیج با نظارت فرماندار باشت در ارتفاعات هلی برد و عملیات اطفا حریق را انجام دادند.

کد مطلب: ۶۵۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، عزت الله بهشتی با تاکید بر اینکه یکی از سخت‌ترین آتش‌سوزی جنگل‌های استان برای مهار اطفا حریق جنگل‌های "کوه زرد و نور" باشت بوده است، اظهار کرد: به دلیل صعب‌العبور و سخت‌گذر بودن منطقه، جنگلبانان منابع طبیعی روزهای سختی را پشت سر گذشتن به طوری که برخی 3 شبانه روز نخوابیدند.

بهشتی با بیان اینکه هنوز میزان عرصه‌های سوخته شده مشخص نیست عنوان کرد: به توجه به خستگی چند روزه پرسنل منابع طبیعی و اینکه منطقه شیب‌دار و کوهستانی بوده باید جی پی اس میزان خسارت وارده را مشخص کند.

وی از مهار آتش‌سوزی در چند نوبت خبر داد و گفت: به دلیل شیب و ارتفاعات موجود بعد از هر عملیات مهار مجدد شاهد آتش‌سوزی بودیم به گونه‌ای که در چهار نقطه با فاصله آتش‌سوزی وجود داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از همه کسانی که به هر نحوی در اطفای حریق کوه عنا همکاری کردند و به‌ویژه افرادی شب در ارتفاعات پرخطر جهت مواظبت و پایش خوابیده و هنوز ماندند تقدیر می‌کنیم.

بهشتی تاکید کرد: در زمینه مهار آتش‌سوزی کوه عنا باشت به نیروهای مردمی و هم پرسنل منابع طبیعی صدماتی وارد شده است.

خبرنگار:علیه خادم پیر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار