در گفت و گو با پانا:

تخت روانچی: از بیانیه کمیسیون مشترک برجام، در کمیته نظارت استقبال شد

تخت روانچی گفت: بیانیه پایانی کمسیون مشترک برجام مورد استقبال کمیته نظارت قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۵۲۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد

مجید تخت روانچی معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره آخرین اقدامات ایران نسبت به بدعهدی امریکا درباره برجام گفت: آخرین اقدام ما به جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین بر می گردد. ما انتقاد خود را نسبت به بدعهدی ها واقدامات امریکا بیان کردیم و به طور تفصیلی موارد بدعهدی را تشریح کردیم و به نامه هایی که دکتر ظریف به خانم موگرینی در این زمینه نوشته اند، اشاره کردیم.

معاون اروپا و امریکای ظریف اضافه کرد: ما از صحبت هایی که در این جلسه شد قانع نشدیم و نهایتا بیانیه ای تصویب شد که در حقیقت تاکیدی بود بر اینکه برجام باید توسط همه به طور کامل اجرا شود. این بیاینه در مجموع بیانیه خوبی بود که در جلسه کمیته نظارت بر اجرای برجام نیز که اخیرا تشکیل شد از این بیانیه استقبال شد.

به گزارش پانا، رئیس کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به دنبال آخرین نشست این کمیسیون در 21 ژوئیه (30 ام تیرماه) بیانیه ای صادر و در آن اعلام کرد اعضای گروه 1+5 در این نشست از پایبندی ایران به برجام استقبال کردند و ضمن بحث و تبادل نظر درباره جنبه‌های مختلف توافقنامه هسته‌ای از جمله تحولات مثبت درباره (تاسیسات) اراک و همکاری ‌در زمینه‌های صلح ‌آمیز هسته‌ ای، بر ضرورت اطمینان از اجرای کامل و موثر برجام در یک فضای سازنده تأکید کردند.

همه شرکت کنندگان در این نشست، تعهدشان را به ادامه پیروی از تعهدات مرتبط با برجام تایید و بر ضرورت اطمینان از اجرای کامل و موثر آن در یک فضای سازنده تأکید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار