معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد:

عملکرد فضای رسانه جامعه را به کاهش فساد سوق می دهد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت:یکی از تاثیرات مهم فضای رسانه کاهش میزان فساد در جامعه می باشد. در جوامعی که رسانه آنها توانایی ارائه مطالب مستند و با سند را دارد، آن جامعه بیشتر به سمت داشتن فضای سالم سوق پیدا می کند.

کد مطلب: ۶۵۱۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، صادق پور مهدی در همایش بزرگداشت روز خبرنگار گفت: ارزش قلم و محتوای آن باتوجه به اینکه خداوند متعال نیز در قرآن قسم خورده است، بیشتر آشکار می شود و این نیز بر ارزش و اهمیت عرصه رسانه دلالت دارد.
وی اذعان کرد: پیشرفت اطلاعات و امکانات در دنیای امروز باعث شده است که اخبار سریع تر انتشار یافته و اطلاع رسانی از همه ی نقاط به آسانی صورت بگیرد.
پورمهدی با اشاره بر تاثیرات مهم فضای رسانه در جامعه گفت: یکی از تاثیرات مهم فضای رسانه کاهش میزان فساد در جامعه می باشد. در جوامعی که رسانه آنها توانایی ارائه مطالب مستند و با سند را دارد، آن جامعه بیشتر به سمت داشتن فضای سالم سوق پیدا می کند.
معاون عمرانی استاندار درمورد تاثیر نحوه فعالیت اصحاب رسانه ابراز کرد: اگر عملکرد و رصد اصحاب رسانه به گونه ای باشد که مسئولین احساس کنند زیر نظر هستند و درصورت وجود خطا یا مشکلی، بازتاب رسانه ای خواهند شد بیشتر در عملکرد و فعالیت های خود دقت می کنند.
پورمهدی درمورد ویژگی های یک خبرنگار خوب گفت: وارستگی ، استعداد، داشتن روحیه همکاری و تعاملی از خصوصیات یک خبرنگار خوب است، چرا که خودمحوری و تکبر یک گروه رسانه ای آن رسانه را از روند تکامل و پیشرفت باز می دارد.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه بهتر است درهنگام شرح یک مسئله هم به نقاط مثبت و هم به نقاط منفی اشاره کنند و تنها برمشکلات و نقص ها تمرکز نکنند و از نقدی کردن استفاده نکنند که موجب دلسردی و ناامیدی افراد شود و با توجه کردن به نقاط قوت در تقویت آنها تاثیر داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار