استاندار اردبیل:

نارسایی های گردشگری استان اردبیل بتدریج حل می شود

استاندار اردبیل گفت: توسعه گردشگری این استان نیازمند رفع نارسایی های موجود بر سر راه این صنعت بوده و بتدریج طی دست کم در چهار سال برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۶۵۱۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،مجید خدابخش درجریان بازدید از روستای هدف گردشگری کزج خلخال افزود: در استان بزرگترین ظرفیتی که می تواند به اشتغال جوانان کمک کند، گردشگری است و در چهار سال گذشته گام های مثبتی برای توسعه این بخش برداشته شده و این روند همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب تداوم خواهد داشت .

وی با اشاره به نقش بوم گردی در توسعه گردشگری استان بیان کرد: طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله استان های یزد، اصفهان و کرمان اجرا و در رونق اقتصادی این استان ها نقش مهمی داشته است .

استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد که با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی درروستاها و مناطق گردشگری، اهالی استان اردبیل از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی بهره مند شوند .

خدابخش با بیان اینکه اولویت ‌بندی منطقه خلخال در بحث صنعت گردشگری شروع شده افزود: روستای کزج یکی از این اولویت‌ هاست واز اهالی منطقه انتظار می ‌رود از فرصت بوم گردی در جلب و ماندگاری گردشگران نهایت استفاده را کنند .

وی با اشاره به ایجاد واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج بیان کرد: هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ایجاد این گونه اقامتگاه ها ایجاد و یا توسعه اماکن پذیرایی و هتلینگ نبوده بلکه استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا، شیوه های تولید در روستا، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا در اولویت بوده و امکانات پذیرایی و اسکان در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد .

خدابخش گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای پذیرایی از گردشگران در خانه های روستای کزج اقدام به اجاره 20 واحد مسکونی کرده و در آینده به تناسب استقبال گردشگران این تعداد افزایش خواهد یافت .

وی همچنین با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات احداث راه ماسوله به ماجولان ابراز امیدواری کرد که بخشی از گردشگران منطقه ماسوله از طریق این راه ارتباطی وارد خلخال شده و از مواهب گردشگری آن بهره مند شوند .

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این بازدید از روستای کزج به عنوان محور توسعه صنعت گردشگری این شهرستان یاد و بر حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در توسعه گردشگری این روستا تاکید کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار