کسب مقام سوم کشوری جشنوراه جوان خوارزمی توسط دانش آموزان اسفراینی

خبرگزاری پانا: دانش آموزان اسفراینی مقام سوم کشوری جشنوراه جوان خوارزمی آموزش و پرورش و مقام چهارم وزارت علوم در مسابقات جام جهانی اقتصادی در تربت حیدریه را کسب کردند .

کد مطلب: ۶۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش این شهرستان گفت: دانش آموزان اسفراینی مقام سوم کشوری جشنوراه جوان خوارزمی آموزش و پرورش و مقام چهارم وزارت علوم در مسابقات جام جهانی اقتصادی در تربت حیدریه را کسب کردند .
برازنده بااعلام این خبر افزود: این افتخار آفرینی با موضوع نشاکار پیاز توسط دانش آموزان مائده نوری دانش آموز نمونه دولتی بعثت و دانش آموز محسن ریاحی اصل از دبیرستان نمونه دولتی دکتر حسابی شهرستان اسفراین به دست آمده است .

وی خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در بهمن ماه 90 و مرحله ی استانی در خرداد ماه 91 و مرحله ی کشوری در آبانماه 91 برگزار شد .
وی خاطر نشان کرد : هزینه ساخت این دستگاه 100 میلیون ریال می باشد که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسفراین تامین شده است .
وی اظهارداشت: با این دستگاه می توان کار نشا و کشت پیاز را به شیوه علمی و مکانیزه انجام داد که نمونه داخلی و خارجی ندارد و می توان با استفاده از این دستگاه با دقت عمل بالا و هزینه کمتر کار نشا را انجام داد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار