بخشدار بیکاه رودان:

روستاهای بخش بیکاه رودان شناسنامه دار می شوند

بخشدار بیکاه گفت: با تدوین سندی طی پنج ماه آینده روستاهای بخش بیکاه شناسنامه دار خواهند شد.

کد مطلب: ۶۵۰۲۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، عبدالرسول قنبری در جلسه بررسی مشکلات دهیاری های بخش بیکاه اظهار داشت: در این شناسنامه تمام ظرفیت ها، امکانات و نیازهای هر روستا در بخش های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر موارد به طور تفکیک مشخص می شود.

به گفته وی، پس از از تهیه و تدوین این شناسنامه با هدف برنامه ریزی مطلوب در جهت تامین معیشت و رفاه مردم و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، نسخه ای از آن در اختیار دهیاران و فرمانداری قرار می گیرد.

بخشدار بیکاه رودان با اشاره به تصمیم برای برگزاری این نشست ها به طور هفتگی در یک روستا عنوان کرد: نخستین نشست در اسلام آباد برگزار می شود چرا که این روستا با توجه به جمعیت بالا و فعالیت های خوبی که در زمینه های اقتصادی و اجتماعی داشته و اکنون دچار مشکلات فراوانی است قصد داریم با پیگیری و انجام یکسری اقدامات در جهت کاهش آنها تلاش کنیم.

وی با بیان این که دهیاران به عنوان نماینده حاکمیت در هر روستا به پیشنهاد شورای روستا معرفی و حکم آنان توسط بخشدار صادر می شو، تصریح کرد: دهیاران به لحاظ قانونی دارای جایگاه و وظایف تعریف شده ای هستند لذا نباید در تصمیم گیری ها آنان را نادیده گرفت . جایگاه آنها را تضعیف کرد.

قنبری یاد آور شد: رویکردی که بر اساس تعریف کار و چارچوب، تعیین شده تعریف جایگاه دهیاران و دادن این جایگاه به آنان است، اگر دهیاران وظایف خود را بدانند به طور قطع بسیاری از مشکلات قابل رفع خواهد بود.

وی از تصمیم برای آموزش دهیاران به عنوان یکی از موارد قابل اجرا به شکل منطقه ای نام برد و گفت: در این دوره ها امور مرتبط با مسائل حقوقی، مالی، عمرانی و جایگاه دهیاران و وظایف آان و نحوه ارتباط با سایر دستگاه های بیشتر برایشان معرفی و مشخص می شود.

قنبری افزود: به طور قطع بدون اجازه دهیار هیچ کس اجازه کار کردن در بخش های مختلف اعم از آسفالت، گاز رسانی، برق، آب و غیره را نخواهد داشت و در این زمینه بخشداری وظیفه خود می داند تا از دهیاران حمایت قاطع به عمل آورد.

بخشدار بیکاه رودان با اشاره به 48 مورد وظیفه دهیاران بر اساس دستورالعمل موجود در قانون تصریح کرد: نیاز سنجی یکی از مهمترین وظایف دهیاران است که باید در امور مربوط به روستائیان انجام شود.

وی یاد آور شد: متاسفانه کارکرد دهیاران نه تنها تابع برنامه ریزی نیست بلکه دچار روز مره گی هم شده است، لذا برنامه ریزی اصولی بر اساس اطلاعات موجود امری ضروری است.

عبدالرسول قنبری گفت: هر چقدر کارهای عمرانی انجام شود اما نتوانیم مشکل معیشتی مردم را که نقش بسزایی در ماندگاری آنان دارد را حل کنیم در واقع هیچ کاری انجام نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار