وزیر کشور: ظرفیت های اقتصادی ایران و اکوادور باید فعال شود

وزیر کشور در دیدار با همتای اکوادوری خود با بیان اینکه همکاری های تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اکوادور خیلی زیاد نیست، گفت: ظرفیت های زیادی برای همکاری در حوزه های اقتصادی بین دو کشور وجود دارد که باید فعال شود.

کد مطلب: ۶۵۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در دیدار سزار ناواس ورا وزیر کشور و فرستاده ویژه رئیس جمهوری اکوادور برای حضور در مراسم تحلیف حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران در اردیبهشت ماه سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری اکوادور در فروردین ماه سال جاری برگزار شد که من برگزاری موفق انتخابات در اکوادور را به ملت این کشور تبریک می گویم.
وی ادامه داد: رابطه جمهوری اسلامی ایران و اکوادور رابطه بسیار خوبی به خصوص در مجامع بین المللی است و تا کنون همکاری های در مسایل بین المللی داشته ایم.

وزیر کشور با اشاره به تجربه های بسیار خوبی این وزارتخانه در مسایل امنیتی، پلیس، مبارزه با مواد مخدر و مسایل مرزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با 15 کشور مرز مشترک دارد و آمادگی دارد تجربه های خود را در بخش های مختلف به کشور دوست خود اکوادور منتقل کند.

وزیر کشور اکوادور نیز در این دیدار اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران و اکوادور نقاط هم فکری و مشترک زیادی دارند و می توانند تجربیات خود را در حوزه های مختلف به اشتراک بگذارند.

آیین تنفیذ حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و آیین تحلیف نیز عصرامروز(شنبه) خواهد بود.
براساس برنامه اعلام شده، در آیین تحلیف روحانی مقام های عالی رتبه از 92 کشور در محل تحلیف در مجلس شورای اسلامی ایران حضور خواهند داشت.
هشت رئیس جمهوری، 19 رئیس مجلس، 9 معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر، هفت معاون رئیس مجلس، 11 وزیر امورخارجه و 35 فرستاده ویژه کشورها به مراسم تحلیف حسن روحانی می آیند.

در این مراسم همچنین 12 معاون وزیر امور خارجه، 6 رئیس گروه دوستی - پارلمانی و دو رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ها و همچنین «موکیشا کیتو» دبیرکل دبیرخانه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نیز حضور می یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار