حمایت از برنامه های فرهنگی، به نام اشخاص مصادره نشود

نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری، اختصاص به شخص ندارد و نباید به نام اشخاص مصادره شود.

کد مطلب: ۶۵۰۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،ذبیح الله نیکفر در نشستی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان لاهیجان بیان داشت: اگر شرایطی فراهم شود که دغدغه های مادی و معنوی انجمن های فرهنگی ، هنری و فعالان این عرصه برطرف شود شاهد آن خواهیم بود که نوجوانان و جوانان بیشتری جذب این حوزه شوند.
وی خاطرنشان کرد: دراین راستا باید کلیه مسئولان اجرایی شهر تمام سعی و تلاش خود را برای ارتقاء جایگاه فرهنگ و هنر و رفع کمبودهای مادی و تجهیزاتی هنرمندان اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: حمایت از برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری اختصاص به شخص ندارد و هیچ کدام از کارهای فرهنگی و هنری نباید به نام اشخاص مصادره شود زیرا این امر موجب اختلافات متعددی خواهد شد.
نیکفر ضمن اشاره به برگزاری چندین دوره جشنواره شهروند در شهر لاهیجان، آن را افتخاری برای لاهیجان دانست و گفت: بسیاری از فرهنگ سازی ها توسط هنر و هنرمندان صورت می پذیرد ضمن آنکه فرهنگ سازی می تواند پیش نیازی برای بهره مندی اقتصادی نیز باشد و زبان هنر می تواند به فرهنگ سازی در بسیاری از زمینه های اجتماعی کمک کند.
در ادامه این نشست، نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز گزارشی از فعالیت انجمن ها و مراکز تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بسیار کند شده لذا با توجه به اهمیت موضوع و فقدان مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان لاهیجان، نیاز است تا نگاهی ویژه به این پروژه شود.
او یادآور شد: در صورت تامین بودجه لازم ، امیدواریم امسال شاهد افتتاح و بهره برداری از فاز اول این مجتمع فرهنگی و هنری باشیم .
نادری ادامه داد: برای درک صحیح از جامعه هنری بهترین روش گفت وگو و حضور در برنامه هاست آنگاه شاهد خواهیم بود که چگونه هنرمندان بدون هیچ چشمداشتی در شهرستان فعالیت کرده و تلاش می کنند تا در راستای ارتقای هنر و فرهنگ تاثیر گذار باشند.
مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان که ساخت آن از سال 1380 شروع شد، یکی از دغدغه های مهم اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان به شمار می رود که تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات به بهره برداری نرسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار