سرپرست اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش اعلام کرد؛

اعزام 9 هزار دانش آموز زیارت اولی به پابوس امام رضا(ع)

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: تا کنون حدود 9 هزار دانش آموز دختر متوسطه دوم در قالب اردوهای زیارت اولی به پابوس امام رضا(ع) رفته اند که این یک کار بزرگ برای فرزندان این مرزوبوم است.

کد مطلب: ۶۴۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا درباره فعالیتهای این اداره کل اظهارکرد:جا دارد در ابتدا میلاد با سعادت امام هشتم حضرت امام رضا(ع) را تبریک بگویم که حضور مرقد مطهرایشان در ایران برکات بسیاری برای ما داشته و دارد.اکنون که در آستانه میلاد ایشان هستیم باید قدر این خدمتگزاری را بیشتر بدانیم.

وی افزود: در اداره کل فرهنگی هنری فعالیت اردوی به نام اردوی زیارت اولی ها برگزار می شود که مخصوص دختران متوسطه دوره دوم است و این فرزندان ایران اسلامی به مدت 3 روز به مشهد مقدس و پابوسی امام رضا(ع)می آیند.این دانش آموزان افرادی هستند که تابحال به مشهد نیامده اند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این اردوها تاثیر بسیار زیادی روی این دانش آموزان می گذارد و یک کار تربیتی بزرگ است گفت: تاکنون 3200 دانش آموز از سراسر کشور(اردوهای 3 روزه) و 6200 دانش آموز از استانهای همجوار خراسان رضوی (اردوهای یک روزه) در قالب این اردوها به مشهد مقدس اعزام شده و خدمت امام رضا(ع) رسیده اند.این کار با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه، اداره کل فرهنگی و هنری، اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و آستان قدس رضوی صورت می گیرد.

وی ادامه داد:این دوازدهمین دوره ای است که دانش آموزان با این شرایط به مشهد اعزام می شوند و در این اردوی معرفتی، دینی، تربیتی و مذهبی شرکت می کنند، البته این اردوها همچنان ادامه دارد.

رمضانی با تاکید بر اینکه اردوهای زیارت اولی تاثیر تربیتی زیادی دارد گفت: برخی مسئولان که زمان داشته اند و در این اردوها شرکت کرده و حال و هوای این دانش آموزان را از نزدیک دیده اند می دانند که این اردوها چه کار بزرگی است.برخی از این افراد با یک دید متفاوت وارد اردو شدند اما در پایان اردو از شدت ذوق، حالشان دگرگون شده و گریه می کردند.

وی در مورد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در استان خراسان رضوی گفت: این مسابقات با حضور یک هزار دانش آموز دختر و 800 دانش آموز پسر در نیشابور برگزار شد که از بین 7 میلیون نفر دانش آموزی انتخاب شدند که در مسابقات فرهنگی هنری سراسر کشور شرکت کرده بودند.

سرپرست اداره کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش گفت: دیدگاه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه این است که فعالیتهای فرهنگی هنری با صبقه‌ی دینی برگزار شود و از ظرفیت های محلی، دینی، مذهبی برای احیای دوباره فرهنگ بومی محلی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار