آتش تقی پور در گفت و گو با پانا:

پشتکار جوانان تئاتر بسیار ستودنی است

آتش تقی پور، پیشکسوت عرصۀ تئاتر ، تلاش روزافزون جوانان در حوزۀ تئاتر را تحسین کرد.

کد مطلب: ۶۴۹۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، نمایش «بازی مرگ» به نویسندگی و کارگردانی «مریم امینی»، شب گذشته در تماشاخانۀ «استاد جمشید مشایخی» تهران افتتاح شد.

منظر لشکری، پرویز تأییدی، آتش تقی پور و منوچهر علیپور از پیشکسوتان عرصۀ نمایش، مریم نشیبا، شهروز ملک آرائی، و محمدعلی دیباج از پیشکسوتان عرصۀ دوبلاژ و عاطفه ملایری، شاعر و مریم آقاخانی، مترجم ادبیات، از جملۀ میهمان نخستین شب اجرای این نمایش بودند.

آتش تقی پور، پیشکسوت عرصۀ تئاتر، پس از تماشای این اثر، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی-هنری خبرگزاری پانا، ضمن ابرز خرسندی از تماشای این اثر، گفت: نوشته و کار «مریم امینی»، سوژه ای است که پرداختی عمیق به مسئلۀ مرگ و زندگی دارد تلنگری است به تمام کسانی که زندگی را دوست دارند.

وی، ضمن دعوت عموم علاقه مندان تئاتر به تماشای این نمایش، ضمن تقدر از کوشش و تلاش جوانان این حوزه در تولید آثار فاخر نمایشی، افزود: پشتکار جوانان تئاتر بسیار ستودنی است، چرا که به ما پیران درس می دهد که در انسان زمان خود باید فعال باشد، بنویسد، اجرا، تجربه و آزمون و خطا کند تا بتواند از این آزمون و خطاها بهترین راه ایجاد ارتباط با جامعه را پیدا کند.

این پیشکسوت عرصۀ بازیگری در بخشی دیگر از این گفتگو، ضمن اذعان به این امر که متأسفانه برخی امروز جوانان تئاتر را به حال خود رها کرده اند، و معلوم نیست که در کجا مشغول فتح کردن قله های افتخارند، ادامه داد: معتقدم که این قله ها، یک روز توسط همین جوانان باید فتح شود و اگر سرمایه ای هم تولید می شود باید به دست جوانان صورت گیرد.

تقی پور، ضمن ابراز تأسف از این امر که امروز در حوزۀ تئاتر درآمدی نیست و به همین خاطر، کمتر کسی حاضر است که دور و بر این هنر را در این جامعه بگیرد، اظهار داشت: در عین حال معتقدم کسانی که از تئاتر حمایت نمی کنند، سرمایه های خود را باخته اند.

وی با ابراز خرسندی از این امر که امروز، جوانان تئاتر در حال شکوفه زدن و رشد هستند، تصریح کرد: به زودی این درخت در کشور پرثمر خواهد شد و تا کمتر از پنج سال دیگر خواهیم دید که تئاتر به هنری قابل احترام برای عموم اقشار جامعه تبدیل شده است.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، در پایان این گفتگو، با اشاره به این امر که تئاتر نیازمند حضور مردم است، تآکید کرد: مردم به زودی نیاز به تئاتر را درک خواهند کرد و بر همین اساس با بحث و تبادل نظر در این حوزه، در صدد برخواهند آمد تا این نیاز را مرتفع سازند.

گفتنی است سید آرش هوشیار، مریم امینی، سوده خدری و حمیدرضا لازمی، بازیگران آخرین اثر «مریم امینی» در مقام نویسنده و کارگردان هستند که از 11 تا 27 مرداد، هر روز از ساعت 17:15 دقیقه در تماشاخانۀ استاد مشایخی تهران، به نشانی خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پلاک ۱۴۷۸به مدت 60 دقیقه به روی صحنه می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار