الهیار خطاب به دانش آموزان:

هدفمند انتخاب کنید، قرار نیست همه پزشک یا مهندس شوید

رئیس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: اگر در کار تقوا و نظم رعایت شود نیروی کار تبدیل به سرمایه انسانی می شود وو این سرمایه انسانی است که پول تولید می کند و باعث توسعه کشور می شود.

کد مطلب: ۶۴۹۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا از خراسان رضوی، علی الهیار ترکمن در افتتاحیه اردوی دانش آموزان زیارت اولی در اردوگاه ثامن الحجج مشهد گفت: وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه ریزی برای توسعه کشور است پول و درآمد هایی که کشور دارد وارد خزانه می شود سازمان ما این بودجه را بین دستگاه ها و برای انجام فعالیت های توسعه ای مختلف کشور توزیع می کند.


وی ادامه داد: توسعه یعنی پیشرفت و حرکت به سمت هدف ،یعنی ارتقاء کشور در حوزه های مختلف کشور ما برای توسعه و پیشرفت نیازمند شغل های مختلف است، در تمام شهر ها و روستا ها به مشاغل مختلف نیازمندیم.


وی اظهار کرد: شما باید در مورد شغل های مختلف مطالعه کنید و انتخاب رشته خود را هدفمند و آگاهانه انجام دهید قرار نیست که همه پزشک یا مهندس شوید کشور ما به همه شغل ها نیازمند است.


وی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) به تقوا و نظم گفت: امروزه اقتصاد دانهای دنیا به اهمیت این دو سفارش موکد مولای متقیان رسیده اند، اگر در کار تقوا و نظم رعایت شود نیروی کار تبدیل به سرمایه انسانی می شود وو این سرمایه انسانی است که پول تولید می کند و باعث توسعه کشور می شود.


الله یار ادامه داد: نظم نیز عامل مهم و موفقیت آمیز توسعه است، دانش آموزان زیارت اولی که به نوعی نظر کرده ائمه معصومین هستید هم اینجا عهد کنید در کار تقوا و نظم داشته باشید شما آینده ساز کشور هستید.


وی افزود: با هوشمندی و توانمندی مسیر آینده زندگی تان را انتخاب کنید. همانطور که به اصول مذهبی و حجاب پایبندید همانطور نیز برای توسعه کشور تلاش کنید ما تنها کشور شیعه دنیا هستیم که هر چه قدر بتوانیم درست کار کنیم شیعه را ارتقا دادیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار