در گفت و گو با پانا؛

صادق زیبا کلام: اصولگرایی به آخر خط رسیده است

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران معتقد است: محمدباقر قالیباف شهردار تهران نظریه پرداز سیاسی نیست که نظریه در مورد نو اصول گرایی مطرح می کند. اصول گرایی به آخر خط رسیده است.

کد مطلب: ۶۴۶۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد

صادق زیبا کلام ، استاد علوم سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا نامه اخیر قالیباف را بیان مطالب کلی دانست و درباره اهداف قالیباف از نگارش این نامه متذکر شد: قالیباف دارد تلاش می کند تا جایی برای خودش باز کند، قالیباف شهرداری و فرماندهی نیروی انتظامی را تجربه کرده و سخت است خود بدون پست و مقام باشد.

زیبا کلام با اشاره به سابقه کاری و خاستگاه سیاسی قالیباف، تاکید کرد: قالیباف نظریه پرداز سیاسی نیست که یک نظریه را در مورد نو اصول گرایی مطرح می کند، بلکه بیشتر به عنوان نیروی اجرایی شناخته می شود و می خواهد با طرح نو اصول گرایی و اصول گرایی جدید در سیاست ایران باقی بماند.

زیبا کلام با تاکید بر این نکته که اصول گرایی به آخر خط رسیده است، تصریح کرد: قالیباف باید بداند که اصول گرایی به عنوان یک جریان سیاسی در دوم خرداد 76 طشتش از بام افتاد و به آخر خط رسید، در انتخابات سال 84 بنا به دلایلی هشت سال دیگر اصول گرایان به قدرت برگشتند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به این که اصول گرایی مدت ها است که به عنوان یک تفکر و اندیشه تمام شده است، متذکر شد: اصول گرایی برای مسائل جدید و امروز جامعه ایران حرف چندانی ندارد و اگر ادبیات چب گرایانه ملهم از ادبیات مارکسیستی اول انقلاب و شعارهای آمریکاستیزانه را از اصول گرایان بگیریم حرف جدیدی در زمینه تحولات خاورمیانه، اسلام و... ندارند و در سپهر سیاسی ایران نتوانسته اند نوآوری هایی انجام دهند و حرف و اندیشه جدیدی ندارند.

گفت وگو از سید مهدی فقیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار