آیت‌الله نوری همدانی: مسلمانان در مقابل جنایات وهابیت بایستند/در اسلام سکولار نداریم

خبرگزاری پانا: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: وهابیت با اسلام و اصل دین سرجنگ دارند و همه مسلمانان باید با شجاعت در مقابل آنان بایستند.

کد مطلب: ۶۴۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از کارمندان صنایع مختلف وزارت دفاع با اشاره به جنایات دشمنان اسلام بویژه وهابیت برای نابود کردن اسلام افزود: امروز که وهابیت دست به تخریب و کشتار بی رحمانه می زند با اساس اسلام و انقلاب و ولایت سر جنگ دارد.

وی اضافه کرد: شجاعت در برابر دشمنان دین و مکتب یکی از بهترین صفات اخلاقی است که هر مسلمانی باید به آن متخلق شود.

وی با تبیین ابعاد مختلف معارف اسلام اظهار داشت: ادیان و پیامبران الهی سعی در پیوند میان دل مردم و خدای متعال داشتند و هر چقدر که اعتقاد انسان کامل تر باشد، شخصیت بالاتری دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در اسلام سکولار نداریم، تاکید کرد: تمام ابعاد زندگی انسان باید با خدای متعال مرتبط باشد،چرا که اسلام مانند دیگر ادیان نیست و برای تمام شوون زندگی انسان برنامه دارد.

این مرجع تقلید،اخلاق را از جمله فصل های معارف اسلام دانست و افزود: روحیات و ملکات هر شخص، اخلاق او را تشکیل می دهد و انسان باید تلاش کند تا اخلاق بد را از مزرعه وجود پاک و خود را به اخلاق حسنه مزین کند.

وی همه را به خواندن کتب اخلاقی بزرگان دین توصیه و تاکید کرد: کتاب "معراج السعاده" که به زبان فارسی نگاشته شده، از بهترین کتاب های اخلاقی است که باید این کتاب ها از کتب بالینی شخص مومن باشد.

وی عمل به آموزه های دینی را از دیگر فصل های معارف اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: باید انسان به آموخته ها و معارف بلند اسلامی و الهی عمل کند تا به سعادت دست یابد و به صرف گفتن و یادگیری کار تمام نمی شود و مردم انقلابی ما هم با عمل به دستورات دین مقدس اسلام توانستند این انقلاب عظیم را به پیروزی برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار