واکنش رئوفیان به نامه قالیباف در گفت و گو با پانا؛

به کاربردن واژه «نئواصولگرایی» در راستای تطهیر رفتارها است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، هدف از نگارش نامه اخیر قالیباف را ایجاد پایگاه عمومی و عقبه حمایتی دانست و اعلام کرد: به کاربردن واژه «نئواصولگرایی»ازسوی برخی در راستای تطهیر رفتارها و برخی مواضع غیراصولگرایانه آنان است.

کد مطلب: ۶۴۶۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد

ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پانا، با اشاره به عدم استقبال شایان از نامه قالیباف از سوی رسانه های جناح راست و برخی از اصول گرایان، تاکید کرد: این اقدام قالیباف را آسیب مضاعفی برای ایشان ارزیابی می کنم زیرا هدفی که از نگارش و انتشار این نامه دنبال می شود؛ ایجاد یک پایگاه عمومی و عقبه حمایتی است که تا الان قرائن و شواهدی را در این راستا شاهد نبودیم.

موءسس وعضو ارشد جبهه اعتلای نوین ایران (جانا) با یادآوری اشتباهاتی که در مهندسی انتخابات96 از سوی جمنا پیش آمد، خاطرنشان کرد: به نظر من اصول گرایی شکل سنتی و مدرن ندارد، بلکه برگرفته از اسلام ناب است و مبانی آن را رهبری تبیین کرده اند. به کاربردن واژه «نئو اصولگرایی»ازسوی برخی در راستای تطهیر رفتارها و برخی مواضع غیراصولگرایانه آنان است.
ابوالقاسم رئوفیان اضافه کرد: شکل گیری جمنا درسال95 اقدامی ناشیانه و درجهت مصادره به مطلوب کردن اصولگرایی بود. ترسیم اشتباه نقشه راه ازسوی عوامل پشت پرده مهمترین عامل شکست این تشکل بود. جمنا تحت هیج شرایطی قواعد شکل گیری یک ائتلاف سیاسی به نام جبهه را رعایت نکرد. احزاب در آن هیج نقشی نداشتند و به غلط نام آن را جبهه گذاشتند که هیچگاه جنبه و وجهه قانونی هم پیدا نکرد و از همین جا بود که ضربه های سخت تری بر پیکره مجروح اصولگرایی وارد آمد.
عضوارشد جبهه اعتلای نوین ایران(جانا) تأکید کرد: به لحاظ سوء تدبیری که برخی از مدعیان اصول گرایی انجام دادند، اصول گرایی در ورطه خطرناکی قرار گرفته است. افرادی مانند قالیباف که به دنبال باز سازی اصول گرایی هستند اگر می خواهند که اصول گرایی به نام واقعی کلمه موجودیت پیدا کند و حیات سیاسی خودش را از سر بگیرد باید سراغ شخصیت هایی مانند ناطق نوری بروند؛ زیرااو قادر خواهد بود که به نحو شایسته پیکره اصول گرایی حتی معتدلین از جناح اصلاح طلب را که من آنها را هم اصول گرا می دانم با محوریت خودش سروسامان بدهد.
گفت وگو از سید مهدی فقیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار