مسافران در رستوران های دارای وضعیت بهداشتی مناسب غذا بخورند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بر مصرف غذاهای حاضری در رستوران های دارای وضعیت بهداشتی مناسب در طول سفر تاکید کرد.

کد مطلب: ۶۴۶۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رسول انتظار مهدی اظهار داشت: باید توجه داشت که در طول مسافرت از غذاهای آماده و حاضری به مقدار کم استفاده شود و در صورت مصرف این غذاها ها رستوران های دارای وضعیت بهداشتی مناسب انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه ظاهر رستوران، وضعیت کارکنان و شرایط بهداشتی محیط آن باید مناسب بوده و کارکنان رستوران دارای کارت بهداشتی معتبر باشند، گفت: وضعیت بهداشتی سالن، سرویس های بهداشتی، کارگران و غیره تا حدودی می تواند معیار سنجش بهداشت یک رستوران باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: توصیه می شود در رستوران ها به جای سالاد و سبزی که احتمال آلودگی آنها زیاد است، ماست مصرف شود و یا خیار و گوجه هایی که به خوبی شسته شده و سالم اند در کنار غذا میل شوند.

انتظار مهدی خاطر نشان کرد: مسمومیت غذایی می تواند به صورت فردی و یا جمعی افراد را مبتلا کند که بیشتر این مسمومیت ها در اثر عدم پخت کامل مواد گوشتی، خرابی محصولات لبنی و بیرون ماندن غذاهایی همچون سالاد ها (الویه، کلم، فصل و...) که در آن ها از سس مایونز استفاده شده است، اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: علائم مسمومیت های غذایی معمولا 2 تا 6 ساعت پس از صرف غذا نمایان می شود که البته بسته به نوع باکتری و مسمومیت تفاوت داشته و علائمی مانند اسهال، تب و لرز، سردرد، حالت تهوع و استفراغ ، ضعف شدید و اختلالات جسمانی را به همراه دارد

انتظار مهدی تاکید کرد: در صورت مشاهده اسهال بیشتر از دو تا سه روز، وجود خون در مدفوع، حالت تهوع، استفراغ، ادرار زیاد و تب بالای 38 درجه باید در اسرع وقت به مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار