مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:

رشد 21 درصدی دانش آموزان ممتاز پایه سوم متوسطه نظری در آزمون نهایی 96

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 1 هزارو 470 نفر دانش آموز پایه سوم متوسطه نظری در آزمون نهایی 96 میانگین نمره کتبی بالای 17 را کسب کرده اند که در مقایسه با سال گذشته این تعداد 21 درصد افزایش را نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۴۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، احمد ناصری در جلسه بررسی موفقیت های معاونت آموزش متوسطه اداره کل از ارتقای میانگین نمرات کتبی و درصد قبولی دانش آموزان سال سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای استان خبرداد و اظهار داشت: در سال تحصیلی 96 هشت هزار نفر دانش آموز در پایه سوم متوسطه نظری در آزمون کتبی نهایی حضور داشتند که از این تعداد 1 هزارو 470 نفر دانش آموز میانگین نمره وی با بیان اینکه این تعداد 19 درصد دانش آموزان استان را شامل می شود، خاطر نشان کرد: از این تعداد 461 نفر دارای مدل کتبی بالای 19 هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به آمار مقایسه ای با سال های گذشته گفت: 1هزارو 142 نفر در سال 94 و در سال 95 تعداد 1 هزارو 171 نفر دانش آموز ، موفق شده بودند معدل بالای 17 کتبی را احراز نمایند.

ناصری افزود: عوامل متعددی از جمله برنامه ریزی منسجم، نظارت مستمر و هدفمند، پیگیری های جدی، جلب مشارکت های عمومی به خصوص خانواده ها که در رشد کمی و کیفی آموزش و پرورش تاثیر گذار هستند، خلاقیت و نوآوری در طراحی و تنظیم برنامه ها و بسیج امکانات مادی و معنوی در رسیدن به این موفقیت ها دخیل بوده است.

وی با تاکید بر دفتر نمره کلاسی و قراردادهای کیفی مدارس با معلمان ، عنوان کرد: تولید در هنرستان ها که فرآیند آموزشی را تحت تاثیر قرار دهد، باید مورد توجه قرار گیرد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان ارتقا انگیزه و علاقه را در کنار توامندی سازی نیروی انسانی اثر بخش توصیف کرد و گفت: در تلاش هستیم تا کمبود تجهیزات هنرستان ها را تا شروع مهر برطرف نماییم.

ناصری همچنین استفاده بهینه از فضاهای آموزشی به خصوص هنرستان ها را ضروری دانست و تصریح کرد: بهره وری یکی از سیاست های کلان در کشور می باشد که استفاده بهینه از فضاهای آموزش و پرورش می تواند نوعی از همین بهره وری باشد.

وی با عنوان اینکه در سرشماری سال 96 میزان باسوادی استان 2.3 رشد نشان می دهد، گفت: هنوز برای رسیدن به جایگاهی که شایسته استان باشد، راه بسیار است و آموزش و پرورش با توجه ویژه به پوشش تحصیلی دانش آموزان جا مانده از تحصیل به خصوص در دوره های اول و دوم متوسطه می تواند در ارتقا این رتبه نقش بسزایی داشته باشد.

ناصری همچنین از ثبت نام تعداد 105 نفر از همکاران فرهنگی در آزمون سراسری انتخاب مدرس آموزش خانواده

در سطح استان خبردادوگفت: هدف از جذب مدرسان جدید در سال جاری رفع کمبود مدرس آموزش خانواده در سطح مناطق و نواحی و بویژه ساماندهی و توسعه کمی و کیفی برنامه های آموزش خانواده در سطح مدارس استان می باشد.

ناصری افزود :علاوه بر جذب مدرس جدید در سال جاری ، تعداد 134مدرس در سطح مدارس استان در کلاس های آموزش خانواده فعالیت دارند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار