ترویج اخلاق پهلوانی با اجرای ورزش زورخانه ای وصبحگاهی در همدان

همزمان با هفته ترویج فرهنگ پهلوانی، ورزشکاران باستانی کار همدانی، حرکات نمایشی ورزش باستانی را در فضای باز میدان قائم این شهر اجرا کردند.

کد مطلب: ۶۴۲۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان ، در این همایش که با حضور ورزشکاران هیات همگانی و هیات زورخانه ای و پهلوانی برگزار شد ورزشکاران زورخانه ای استان با میان داری حاج عبدالله کاظمی روشن و مرشدی مهدی یداللهی و لطف الله خاکساری به اجرای برنامه پرداختند و سپس ورزشکاران ایستگاه های ورزش همگانی به ورزش و نرمش دسته جمعی پرداختند.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان در این مراسم اظهار داشت: ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، روز بسیج ورزشکاران در تقویم رسمی کشور نام گذاری شده که یادآور دلاورمردی مولای متقیان است.
وی افزود: برای ترویج فرهنگ پهلوانی نباید فقط به یک روز اکتفا کرد، فرهنگ پهلوانی ریشه در دین و مذهب ما دارد ودر احادیث بسیار بر آن تاکید شده است.
علی ضمیری کامل خاطرنشان کرد: ورزشکارانی چون شهید شمسی پور و شهید صانعی که هم در جبهه های حق علیه باطل و هم در جبهه سلامت و پهلوانی جنگیدند، از پهلوانان واقعی هستند و باید از شهیدان به عنوان پهلوانان حقیقی در جبهه های مختلف نام برد که رشادت و از خودگذشتگی آنان، تاییدی بر جوانمری و منش پهلوانی شان است.
بابک خاکساری رئیس هیات زورخانه ای و پهلوانی استان نیز در این مراسم اظهار کرد: خصوصیات و اخلاق پهلوانی باید تقویت شود و در عمل این منش پهلوانی خود را نشان دهد، امروز جامعه ما به اخلاق پهلوانی بیش از هر زمان دیگر نیاز دارد.
وی اخلاق‌مداری را جزء منش این رشته دانست و گفت: بزرگان و هیئت‌های ورزشی به تشویق نوجوانان و جوانان به این رشته مملو از معنویت و عدالت اهتمام ورزند.
گفتنی است در این مراسم به همت انجمن دیابت نویدسلامت پورسینا از افراد حاضر تست قند خون رایگان گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار