امام جمعه موقت بجنورد:

زبان هنر از بهترین شیوه ها برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است

امام جمعه موقت بجنورد گفت: زبان هنر به سبب تازگی و گستردگی مخاطبان، یکی از بهترین شیوه ها در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) است.

کد مطلب: ۶۴۲۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ حجت الاسلام رضا نوری اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) باید از شیوه های متفاوتی استفاده کرد که یکی از بهترین شیوه ها، استفاده از زبان هنر است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: هنر امروزه در شاخه های مختلفی گسترش پیدا کرده و توانسته است مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند که این مهم، تاثیرگذاری زبان هنر را روشن می کند.

وی عنوان کرد: تمایل مردم به موضوعات هنری و علاقه مندی مخاطبان به هنر و هنرمند، زمینه خوبی برای استفاده از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی به میزبانی خراسان شمالی، گفت: تولیدات و آثار این جشنواره، تاثیرات خوبی در تقویت اعتقادات دینی و معنوی افراد جامعه برجای می گذارد.

امام جمعه موقت بجنورد افزود: هنر به سبب تازگی و خلاقیت در طرح مسائل، همواره مورد توجه مخاطبان قرار دارد و گاهی یک اثر هنری تاثرگذاری بیشتری از چندین کتاب که به صورت پند و اندرز نوشته شده دارد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: چنانکه در حوزه زندگینامه امام علی(ع) و سیره ایشان کتاب های بسیاری نوشته شده است اما فیلم امام(ع) که در این رابطه تولید شد، مورد توجه همگان قرار گرفت و در جامعه تاثیرگذار بود.

وی عنوان کرد: دیگر آثار هنری همچون شعر، تئاتر و... هم می توانند همینگونه عمل کنند و با جذب مخاطبان، سبب ماندگاری شوند.

وی با بیان اینکه هر جشنواره ای که بخواهد در خراسان شمالی برگزار شود، برای ارتقای جایگاه، پیشرفت و تعالی استان در کشور حائز اهمیت خواهد بود، جشنواره تئاتر رضوی را از جمله برنامه هایی برشمرد که با درگیر کردن اذهان مردم به بحث های معنوی و تربیتی، نیاز جامعه است.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: شرکت هنرمندانی از سراسر کشور در جشنواره تئاتر رضوی و نمایش آثار آنان در جشنواره، سبب تبادلات فرهنگی و در نتیجه رشد فرهنگی استان خواهد شد.

گفتنی ست دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه اول مردادماه آینده به میزبانی خراسان شمالی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار