معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

معلم باید هنرمند باشد

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در سالن شهید بهشتی اردوگاه شهید باهنر ،گروه های کُرال فرهنگیان به اجرای برنامه پرداختند.

کد مطلب: ۶۴۱۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران ، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آئین برگزاری ششمین دوره از مسابقات همسرایان فرهنگی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرهنگیان هنرمند، گفت: امروز خوشحالم و از درون شاد هستم، چرا که معتقدم فرهنگیان هنرمند، الگویی برای دانش آموزان عزیز کشور هستند و مهم ترین ویژگی که از دانش آموز انتظار دارند سر حال بودن و با نشاط بودن است.

این مقام مسئول، با تأکید بر این مفهوم که حضور به عنوان مربی در گروه های سرود کار ارزشمندی است، تأکید کرد: اولین بار که این کار را دیدم احساس کردم بهترین الگو برای دانش آموزان، همین است و اگر ما از دانش آموز می خواهیم که چند بعدی باشد، باید بدانیم که یکی از آن ابعاد، بعد هنری است معلم نیز باید هنرمند باشد نه بدان معنا که در تدریس هنرمند باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، با تأکید بر این مفهوم که معلم علاوه بر جاذبه معلمی باید هنرهایی چون خط و یا صدای خوش و یا موسیقی و نقاشی را در خود داشته باشد تا مصداق آن عبارت باشد که ذات نایافته از هستی بخش، کی تواند که شود هستی بخش، یادآور شد: محال است من معلم هنرمند نباشم و از دانش آموزانم بخواهم که هنرمند باشد.

فیض در ادامه، معلم را از جمله افراد تأثیرگزاری برشمرده که می بایست صاحب یک هنر باشد، گفت: معلم باید اهل ورزش و تربیت اجتماعی باشد تا بتواند دانش آموز را در این مسیر هدایت کند و این تنها شیوه ای است که دانش آموز می تواند برای جامعه ثمر بخش باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش حضور فرهنگیان در گروه های کرال را بهترین ابزار فرهنگ ساز برای دانش آموزان دانسته و بر همین اساس، افزود: به یقین، فرهنگیان عزیز، اثرات حضور خود در گروه های کرال را به صورت دراز مدت در سطح مدرسه و شهرستان خواهند دید و این امر باقیات الصالحاتی است که برای آنان ماندگار خواهد شد.

فیض، در پایان، ضمن تقدیر از تمام کسانی که در سال های گذشته در این عرصه فعالیت کرده اند، ادامه داد: از همه شما عزیزان که در سطح استان ها و شهرستان ها حضور پیدا کردید و یک جمعیت بزرگ را هدایت و راهبری می کنید، متشکرم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار