به مناسبت برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن دراردبیل؛

آیت الله سیدحسن عاملی ، مجیدخدابخش واحمد ناصری پیام مشترکی صادر کردند

نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه اردبیل،استاندار اردبیل ومدیر کل آموزش و پرورش استان به مناسبت برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان برگزیده سراسر کشور در اردبیل پیام مشترکی صادر کردند.

کد مطلب: ۶۴۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، متن پیام به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مایه مباهات است که در سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال"، میزبان شما عزیزان و گل‌های معطر گلستان همیشه سرسبز قرآن، عترت و نماز در استان دارالارشاد اردبیل هستیم. شماها که دل به آستان قرآن و معارف حیات بخش اسلام سپرده و سر ارادت به آستان ملکوتی خاندان وحی گذاشته‌اید .

همگان بر این باوریم که در سایه سار دل سپردن به درگاه ربوبیت و خاندان وحی، زندگی سراسر معنوی شما عزیزان شکوه و جلال ویژه ای می یابد. چرا که مصداق آیه شریفه؛ «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ » کلام وحی اصیل‌ترین منبع شناخت حقیقت است و انس با قرآن سبب تعمیق معنا در زندگی و ورود به جاده «اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ» می‌شود . .

از این رو امام علی (ع) قرآن را بهار دلها و حلّال مشکلات مادی و معنوی می‌داند و در وصف آن می‌فرماید: قرآن دوای درد و راه‌ حل مشکلات و تنها راه سامان بخشیدن به امور شما است .

در مرتبه دیگر، نهج البلاغه نیز به عنوان اخ القرآن بهترین کلام است که ماورای کلام مخلوق و دون کلام خالق است. بدینوسیله در آستان ربوبی حضرت دوست، شمیم عطر یار را از صحیفه ای دریافت می کنیم که سجاده ی مهربانی را با بوی معصوم (علیهم السلام) معطر می کند و نماز عشق مان برگرفته از احکام نابی است که حکمت آن در قالب نگاه توحیدی و ایمانی ما را به درگاه ربوبیت وصل می کند . ؛ چرا که مطابق باور دینی ما قبولی اعمال ما در گرو قبولی نماز، این چشمه همیشه جاری الهی است. با این وصف حرکت در این جهت ما را برای رسیدن به حقایق و لطایف ایمانی و قرآنی نزدیک کرده و دل را به قرآن و عترت که همان بهشت دنیا و آخرت است متصل می‌کند. پس باید نگاه ایمانی و قرآنی را در همه زمینه‌ها و زوایای زندگیمان متجلی کرد تا بهره وافی و کافی را از محفل الهی و نورانی بدست آورد تا با آمادگی لازم و انگیزه الهی شوق آفرین، از اولین کسانی باشیم که با شرح صدر، خود را برای بهره مندی از هدایت الهی آماده کنیم. چرا که اراده الهی انسان را مستعد هدایت می کند؛ «فَمَن یُرِدِ اللهُ اَن یَهدِیَهُ یَشرَح صَدرَهُ لِلاِسلامِ».

اینجانبان بر خود وظیفه می دانیم که در خدمت نسلی باشیم که تمام زوایای زندگی شان منبعث از قرآن و اهل بیت و هماهنگ با فطرت خداجوی آدمی و قرین با دین باوری و ایمان است. ضمن عرض خیر مقدم به محضر آکنده از بصیرت و مهر ایمانی شما عزیزان در زادگاه بزرگان و سرداران نامی هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و عالمان و عارفانی همچون شیخ صفی الدین اردبیلی، آیت‌الله مشکینی، آیت الله مروج، آیت الله موسوی اردبیلی، خانواده شهیر موذن زاده اردبیلی همچون مرحوم رحیم و سلیم موذن زاده اردبیلی و دیگر ناموران و پهلوانان بار دیگر مقدم و حضور شما را در این دوره از مسابقات گرامی داشته و از شرکت فعالانه و مجدانه شما تقدیر و تشکر می‌نماییم. باشد که در کنار حوض کوثر متنعم و جرعه نوش خوان شفابخش الهی باشیم.

سیدحسن عاملی مجید خدابخش احمد ناصری

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل استاندار اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار