مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران
هدف طرح "هر مدرسه، یک خبرنگار" پیوند بیشتر دانشآموز با جامعه است
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح "هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار" با هدف نهایی ایجاد پیوند بیشتر مدرسه با جامعه در مدارس استان اجرا میشود.
به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، محمودرضا علیزاده در آیین روز آغازین طرح "هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار" دختران که در سازمان دانشآموزی شهرستان ساری برگزار شد، گفت: «آموزش و پرورش به عنوان پرمخاطبترین و گستردهترین نهاد کشور در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت شناخته شده است و هر آنچه که در کشور به عنوان یک وزارتخانه در حال فعالیت است، در آموزش و پرورش نیز تحت یک معاونت فعال است.»
علیزاده با اشاره به این خاصیت آموزش و پرورش که هم نهادی تأثیرگذار است هم تأثیرپذیر گفت: «دانشآموزان، خانوادهها، معلمان، مدیران و مدارس به عنوان خط مقدم تعلیم و تربیت در دستگاه آموزش و پرورش هم در حوزه تعلیم و تربیت موثر هستندو هم تأثیرپذیر.»
وی طرح "هر مدرسه، یک روابط عمومی، یک خبرنگار" را پل ارتباطی میان نهاد مدرسه با گروههای اجتماعی مرتبط با جامعه دانست و گفت: «روابط عمومیها و خبرنگاران مدرسه میتوانند در تعالی و پیشرفت و سلامت جسم و جان خانوادهها و دانشآموزان و همهی مردم سهیم باشند.»
علیزاده با بیان اینکه آگاهی از انواع خبرهای موجود در جامعه میتواند موجبات مصونیت و سلامت دانشآموزان و خانوادهها را فراهم کند، گفت: «امنیت روابط عمومی در گرو مدیریت صحیح ارتباط بین سازمان که در اینجا مدرسه میباشد، و گروههای اجتماعی مرتبط مانند خانواده، شهرداریها، اعضای شورای اسلامی شهر، هیات امنای مساجد و غیره است.»
وی افزود: «روابط عمومیها و خبرنگاران در مدارس میتوانند در برنامهها و تصمیمات و سیاستها و اجرای سیاستهای مدیران مدارس مشارکت داشته باشند و به خانوادهها برای مشارکت بیشتر احساس بیشتر ایجادکنند و بستری فراهم کنند برای مشارکت هر چه بشتر خانواده ها با مدارس.»
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر اینکه اخبار و رویدادهای مدارس در سر خط خبرهای بزرگترین خبرگزاریهای جهان امروز است، گفت: «آموزش خبرنگاری و روابط عمومی گامی موثر در جهت شناسایی و پرورش استعدادها است که در اجرای برنامههای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فعالیتهای فوق برنامه میتواند موثر باشد.»
ارسال دیدگاه