صدا و سیما و آموزش و پرورش دو نهاد فرهنگ ساز هستند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:صدا و سیما و اموزش و پرورشدو نهاد مهم در عرصه فرهنگ سازی هستند.

کد مطلب: ۶۳۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل آموزش و پرورش و قائم مقام صدا و سیما خراسان رضوی حول محور همکاری بیشتر جلسه دیدار کردند.

منصوریان در این دیدار اظهار کرد: صدا و سیما و بخش فرهنگی و هنری آموزش و پرورش مجموعه فرهنگی متصل به هم هستند که باید بخشی از مخاطبان را برای آینده آماده کنند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت شهر مشهد باید این شهر را به یک الگو تمام عیار در کشور تبدیل کنیم و این مهم تنها با توافق بین دستگاه ها قابل به انجام است.

منصوریان با اشاره به این که اوقات فراغت فرصت مناسبی برای جلب دانش آموزان به برنامه های تلویزیونی بامحتوا است عنوان کرد: هم اکنون دو هزار و 500 پایگاه اوقات فراغت در استان فعال هستند و بالغ بر 350 هزار دانش آموز را تحت پوشش فعالیت های اوقات فراغت قرار می دهند.

وی یادآور شد: اطلاع رسانی این پایگاه ها و حضور دانش آموزان در این قبیل مکان ها، می توان مشوق خوبی برای کشف استعداداهای دانش آموز باشد چراکه از بین همین دانش آموزان هنرمندان آینده استخراج می صدا و سیما می تواند انگیزه ایجاد کند.

وی با بیان این که معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در تابستان 96 میزبان چندین برنامه استانی و ملی است اظهار داشت: برنامه های ملی و بسیار مهمی از جمله مشهد 2017 در دستورکار قرار دارد که نیازمند همکاری و اطلاع رسانی صدا و سیما هستیم.

این مقام مسئول فعالیت ها و اقدامات آموزش و پرورش در استان را در حجم بسیار بالایی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: پیشنهاد می کنیم که یک باکس خبری ویژه فعالیت های آموزش و پرورش استان تدارک دیده شود تا مخاطب خاص خود را پیدا کند.

منصوریان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:بیش از 400 هنرمند در اموزش و پرورش خراسان رضوی شناسایی شده اند که با توجه به کسب مقامهای نخست کشوری توسط معلمان و دانش آموزان استان در جشنواره فیلم رشد امکان همکاری اداره کل آموزش و پرورش با صدا و سیما بیشتر است.

آماده همکاری با آموزش و پرورش هستیم

علیرضا آیینه دار، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در این دیدار ضمن اعلام این که ما معتقدیم هرچه رسانه به مردم نزدیک تر شود، رسانه زنده تری خواهد بود افزود: ما می توانیم تمام برنامه هایی که در تابستان انجام می شود را به اندازه کمیت و کیفیت و برش رسانه ای اطلاع رسانی کنیم.

وی با اشاره به مصوبه سال گذشته مابین آموزش و پرورش و صدا و سیما خراسان رضوی اظهار کرد: مبنی بر این مصوبه آموزش و پرورش می تواند هفته ای یک برنامه رادیوی و یک برنامه تلویزیونی داشته باشد.

آیینه دار به برنامه جدید صدا و سیما با عنوان "حرکت" اشاره کرد و یادآور شد: به واسطه وجود دانش آموزان نخبه در استان می توانیم این جوانان را در برنامه حرکت دعوت کنیم تا ضمن الگو قرار دادن آن ها برای هم سن و سالانشان؛ خود را معرفی کنند.

در این جلسه" عیدی"رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز ضمن شرح اولین جلسه مشترک شورای معاونین دو دستگاه در بهمن ماه سال گذشته افزود:صداو سیمای استان همواره یار و یاور نهاد تعلیم و تربیت بوده و این جلسات در راستای برقرای تعامل مستمر و دوسویه با رویکرد فرهنگ سازی است.

همچنین در این جلسه "قاسم پور" رئیس ادره فرهنگی و هنری و " رهنما" کارشناس مسئول اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار