سیاست دولت توسعه مدارس غیر دولتی می باشد

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از مهمترین راهبردها و سیاست های دولت تدبیر و امید را توسعه مدارس غیر دولتی دانست.

کد مطلب: ۶۳۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سعید صالح با حضور در نشست هم اندیشی موسسان مدارس و مراکز غیر دولتی شهرستان قوچان با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه ششم توسعه ما باید 15 درصد دانش آموزان را در مدارس غیردولتی پذیرا بوده باشیم که هم اینک در سطح استان خراسان رضوی 7/10 دهم درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می باشند.

ایشان عملکرد و تعداد مدارس غیر انتفاعی در سطح شهرستان قوچان را مثبت ارزیابی نموده و گفت: در حوزه قطب شهید کلاهدوز شهستان گلبهار با 7 درصد جذب بالاترین عملکرد را دارا می باشد.

صالح مدارس غیر دولتی را به عنوان سرمایه های مهم آموزش و پرورش دانسته و افزود: نگاه ما در مدارس غیر دولتی نگاه توسعه ایست به این معنا که مدارس دولتی ما بسمت مدارس غیر دولتی سوق داده شود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی در پاسخ به سوال برگزاری غیرقانونی کلاس کنکور در مدارس دولتی اظهار داشت: به طور قطع یقین برگزاری دوره های تقویتی کنکور در مدارس دولتی غیرقانونی است و ما بارها با متخلفین با این امر برخورد نموده ایم و باز هم در صورت وقوع و محرز شدن تخلف نسبت به این امر واکنش نشان خواهیم داد.

فیروزه شاکری کارشناس مسئول امورشاهد و ایثارگران و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش قوچان تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در حوزه مدارس غیر دولتی را 1511 نفر عنوان و بیان نمودند:طبق آمار تعداد 22 مدرسه غیردولتی در قوچان فعالیت خود را ادامه می دهند به نحوی که 7/4 درصد دانش آموزان شهرستان قوچان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل میباشند .

وی گفت: برگزاری چنین نشست هایی به منظور ایجاد وحدت رویه و حل معضلات و مشکلات این حیطه می تواند امید بخش فردایی بهتر برای موسسان و مدارس غیر انتفاعی بوده باشد.

در ادامه این نشست حاضرین در جلسه دغدغهه ها و مشکلات خود را در حوزه مدارس غیردولتی بیان نموده و رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش خراسان رضوی پاسخ لازم را بیان نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار