نمایندگان صنایع استان مرکزی با راهکارهای مدیریت مصرف برق آشنا شدند

نمایندگان صنایع استان مرکزی در نخستین تور انرژی که با هدف تبادل دانش و مهارت و آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق برگزار شد، از واحدهای صنعتی شهرستان ساوه بازدید کردند.

کد مطلب: ۶۳۸۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، در این تور بیش از 20 نماینده واحدهای صنعتی استان از اقدامات انجام شده در راستای بهینه سازی انرژی در دو شرکت شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های وزارت نیرو در پروژه های مدیریت بار تابستان سال ۹۶ (در بازه‌ زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه) که با عناوین طرح "ذخیره عملیاتی و طرح کاهش و قطع بار برنامه ریزی شده" برای مشترکین صنعتی بالای 100 کیلو وات استان و تسهیلات و مشوق های قابل توجهی جهت همکاری مشترکین در این حوزه پیش بینی شده است جهت گذر از پیک تابستان برای صنایع تشریح شد.

مشارکت 396 مشترک صنعتی استان در طرح های تعطیلات و تعمیرات و ذخیره عملیاتی سال 95 موجب کاهش قریب به 149 مگاوات شد و این مشارکت و همکاری موجب پرداخت بالغ بر 25 میلیارد ریال به عنوان پاداش در بهای برق مصرفی صاحبان صنایع شده است.

هم اکنون بیش از 70 درصد برق استان مرکزی از سوی صنایع مصرف می شود بنابر این همکاری آنها در مدیریت مصرف برق جهت گذر از پیک تابستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

انجام ممیزی انرژی در واحد صنعتی و اجرای راهکارهای آن، تعمیر و نگهداری منظم و بازرسی دقیق و به موقع ماشین ها و تجهیزات، پاکسازی تجهیزات از قبیل هواکش موتورها، پمپ ها، تهویه و بررسی نشت حرارت و بخار آب در مدار گردش، جلوگیری از کار کردن موتورهای برق به صورت بی بار و استفاده از موتورهای با دور قابل کنترل از جمله راهکارهای بهینه سازی انرژی الکتریکی در بخش صنایع است.

مطالعه میزان تلفات انرژی انرژی الکتریکی در شبکه داخلی و برنامه ریزی برای کاهش آن، بررسی امکان جابجایی زمان مصرف برق تجهیزات از ساعت پیک مصرف به ساير ساعات شبانه روز از راهکارهای بهینه سازی انرژی الکتریکی در بخش صنایع است.

برنامه ریزی برای انتقال پاره ای از تعمیرات به ساعت پیک بار (با حفظ سطح تولید)، امکان استفاده از تجهیزات تولید برق اختصاصی (ديزل ژنراتور) در ساعت پیک بار، استفاده از لامپ های کم مصرف و تمیزکاری سطوح محیط کار، لامپ ها و حباب ها و کاهش مصارف روشنایی غیر لازم و نصب خازن به منظور تعدیل قدرت راکتیو از دیگر راهکارهای بهینه سازی انرژی الکتریکی در بخش صنایع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار