معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکیدکرد:

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در محیط‌ های اجتماعی و خانوادگی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: هر آن‌چه انسان نیازمند به آن است در قرآن کریم آمده و با ترویج فرهنگ قرآنی بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مصطفی کافی راددر مراسم تجلیل از منتخبین مسابقات قرآنی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: بهترین هدیه برای بشریت، هدیه‌ای است که با آن زندگی کند، و آن چیزی جز تعالیم و آموزه‌های آسمانی نمی‌تواند باشد .

وی با اشاره به اهمیت دو نعمت امنیت و سلامتی برای بشریت، اظهار داشت: ائمه معصومین نیز با در ک اهمیت این دو مهم توجه خاصی به آن‌ها داشتند، چراکه بقا و دوام زندگی بشریت به آن‌ها وابسته است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این موضوع که هر چه بشر طی سالیان طولانی و با تجربه‌ای که به دست آورده است برای زندگی ارائه کرده، دین مبین اسلام ۱۴ قرن پیش آن‌ها را تبیین نموده است .

کافی رادافزود: هر آن‌چه انسان نیازمند به آن است به صورت کلی در قرآن کریم بر پیامبر نازل شده است و ما باید به پیروی از چنین دینی که متناسب با فطرت بشری و در راستای امنیت روحی و روانی بشریت است افتخار کنیم .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان از فرهنگیان حاضر در جلسه خواست تا فرهنگ قرآنی را در محیط های اجتماعی و خانوادگی ترویج دهند و در ادامه افزود: مبانی دینی ما ان‌قدر استحکام دارد که متناسب با فطرت بشر بوده و یکی از دستورات دینی ما که با فطرت بشر آشنایی بیشتر دارد، تعالیم آسمانی است و اگر فطرت را بشکافیم متوجه می‌شویم که آیات الهی در آن نهفته است .

کافی راد در بخش دیگری از سخنانش عامل غفلت بشریت را از فطرت، فراهم نبودن محیط دانست و خاطرنشان ساخت: زمینه را باید فراهم کنیم تا فطرت خداجوی ظور پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار