ساخت کولرآبی بدون نیاز به موتور به همت مربی مبتکر فنی و حرفه‌ای سراوان

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سراوان در جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: مربی مبتکر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراوان پس از ساخت کولر آبی بدون نیاز به موتور، دوره آموزشی ساخت آن را با هدف اشتغال ‌زایی در این مرکز برنامه‌ریزی کرده است.

کد مطلب: ۶۳۶۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا سیستان و بلوچستان، محمد رئیسی اظهار داشت: مربی مبتکر کارگاه برق مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراوان پس از ساخت کولر آبی بدون نیاز موتور، دوره آموزشی ساخت آن را با هدف اشتغال‌زایی در این مرکز برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سراوان افزود: مربی این مرکز با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و با هدف اشتغال‌زایی به ابداع و راه‌اندازی کولر آبی بدون موتور اقدام نمود که در این کولر آبی موتور استفاده نمی‌شود و در آن تنها از طریق فن حلزونی کولر کار می‌کند.

وی تصریح کرد: مزیت این کولر صرفه‌ جویی و کاهش برق و ایجاد صدای کمتر در شرایط خنک‌ کنندگی یکسان با کولرهای معمولی است که در نوع خود ابداعی کاربردی و پرمزیت محسوب می‌شود و قابلیت تجاری‌سازی دارد.

رئیسی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده دوره آموزش ساخت این نوع کولر به زودی در مرکز فنی و حرفه‌ای سراوان برای متقاضیان برگزار می‌شود و امید است که بتواند زمینه اشتغال تعدادی از جوانان منطقه را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار