دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی:

برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی به صورت سالانه ادامه یابد

خبرگزاری پانا: عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی را عامل مهمی در تثبیت جایگاه این نشریان در بین رسانه ها توصیف و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه نشریات تخصصی هم چون برگزاری نمایشگاه مطبوعات باید به صورت سالانه ادامه یابد.

کد مطلب: ۶۳۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، ابولفضل ابوترابی، عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت و گو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی با مثبت خواندن برگزاری این نمایشگاه گفت: نشریات تخصصی تا به امروز با وجود تیراژ نه چندان بالایی که دارند توانسته اند در اطلاع رسانی در حوزه های تخصصی مفید عمل کنند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تصریح کرد:این نشریات باید مورد حمایت نهاد فرهنگی باشند و البته برگزاری این نمایشگاه گام مهمی در راستای حمایت از آنها است و می تواند نقش قابل توجهی در تثبیت جایگاه این نوع از رسانه ها در عرصه مطبوعاتی کشور داشته باشد.

ابوترابی خواستار برگزاری سالانه این نمایشگاه شد و گفت: این حمایت ها باید ادامه دار باشد تا به نتیجه برسد و نهاد فرهنگی با اقدامات مقطعی نمی تواند در توسعه این نوع از نشریات نقش مهمی داشته باشد .

وی ادامه داد: از این حیث برگزاری سالانه این نمایشگاه هم چون نمایشگاه مطبوعات اقدام بسیار مناسبی است.

ابوترابی هم چنین با تاکید بر لزوم حمایت مالی از این نشریات گفت: باید آسیب شناسی دقیقی در حوزه های علمی و فرهنگی صورت گیرد و کمبودها و نواقص هر حوزه کاری توسط این نشریات به اطلاع جوامع دانشگاهی و مردم برسد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خاتمه تاکید کرد: برای رسیدن به نقطه رضایت در هر حوزه ای باید کار دقیق و عمقی در آن حوهز صورت گیرد و نشریات تخصصی می توانند به عنوان تریبون حوزه های تخصصی فعالیت به موقع و مناسبی داشته باشند.

نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی از 14 اسفند ماه با حضور بیش از 300 نشریه علمی و تخصصی گشایش یافته و تا 20 اسفندماه در مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار