رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش قم مطرح کرد‌

استقبال 40 درصدی دانش‌آموزان قمی از مسابقات موضوعی حفظ قرآن

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان قم از استقبال بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان قمی برای شرکت در مسابقات ملی حفظ موضوعی قرآن خبرداد.

کد مطلب: ۶۳۴۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، جلال خدامحمدی اظهار داشت: قصه یکی از مؤثرترین روش‌های تربیتی است که از طریق آن می‌توان با ایجاد صمیمیت بین قصه‌گو و مخاطبان، از نظر رفتاری و تربیتی در مخاطبان تأثیر مطلوب به وجود آورد.

وی تصریح کرد: قصه‌گویی به غیر از کارکرد تربیتی، نقش مهمی نیز در انتقال و ترویج فرهنگ و سنت‌های ملی و مذهبی از نسلی به نسل دیگر دارد، به‌ویژه اگر در زمینه قصه‌های قرآنی شخصیت‌های دینی مطرح شود، مسلماً الگوبرداری مطلوب‌تر نتیجه بهتری خواهیم گرفت

رئیس اداره قرآن نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اجرای طرح قصه‌گویی قرآنی خاطرنشان ساخت:

این طرح استانی در جهت الگوبرداری مطلوب‌تر نوجوانان و جوانان در قالب قصه‌های قرآنی و پرداختن به شخصیت‌های آن کتاب آسمانی بوده و با استقبال پرشور مدارس و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوری مواجه شده است.

وی اجرای طرح ملی حفظ موضوعی قرآن را از دیگر برنامه‌های این حوزه اعلام کرد و افزود: در روند اجرای این طرح ،ابتدا با معرفی و ارائه کتاب مربوطه به علاقه‌مندان این رشته، از آن‌ها ثبت‌نام به عمل آمد، که با استقبال 40 درصدی دانش آموزان مدارس سطح استان مواجه شد.

وی همزمانی مسابقات قرآنی فرهنگیان و دانش آموزان قمی را یادآور شد و گفت: بیش از 2 هزار و 184 دانش‌آموز در 14 رشته و 168 فرهنگی درچهار رشته قرآنی به طور همزمان در مسابقات قرآن، نماز و عترت، در مرحله استانی شرکت می‌کنند، و در نهایت نفرات برتر به مرحله‌ کشوری اعزام خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار