فرماندار بیله‌سوار:

ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی از عوامل رونق اقتصادی است

فرماندار بیله‌سوار گفت: ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی از سوی رسانه‌ها و دستگاه‌های متولی از عوامل رونق اقتصادی ‏است که عملیاتی شدن آن نقش بسزایی در حمایت از محصولات و تولید کنندگان داخلی دارد.‏

کد مطلب: ۶۳۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، آرام حلیم در جلسه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را رویکرد اصلی امسال کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان است .

وی گفت: آگاه ساختن مصرف‌ کننده از پیامدهای منفی و آثار نامطلوب اقتصادی خرید کالاهای خارجی که با کار فرهنگی ـ تبلیغی میسر است، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد الگوی مصرف جامعه با رویه‌های اقتصاد مقاومتی در پرهیز از خرید و مصرف کالاهای قاچاق و اولویت دادن به محصول داخلی در سبد خرید را در پی داشته باشد .

فرماندار بیله‌سوار بر ضرورت ایجاد کمیته آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید نمود و گفت: همراهی و همکاری مضاعف دستگاه‌های مرتبط به‌ویژه اصناف و اتحادیه‌های صنفی و افراد صاحب‌نظر در استفاده از ظرفیت‌های موجود نیاز است .

حلیم بیان کرد: قاچاق کالا و ارز مانع عمده در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که می‌طلبد با نگاه دقیق‌تر به حوزه قاچاق و مقابله با آن زمینه مساعدتری در حمایت از تولید ملی و اشتغال پایدار فراهم شود .

وی یادآور شد: باید با توجه به قوانین حمایت از کسب و کارهای مردم، شرایط شهرستان‌هایی مانند بیله سوار که در حوزه مرزی قرار دارند، در نظر گرفته شود و بازنگری در برخی رفتارها ، قوانین و توجه به ملاحظات محلی و منطقه‌ای موجب می‌شود تا برخوردها عادلانه‌تر باشد .

فرماندار بیله‌سوار با بیان لزوم شناسایی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و ضرورت برخورد جدی با واحدهایی که مبادرات به فروش کالای قاچاق می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود با همکاری نیروی انتظامی و ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان نظارت بر این واحدها تقویت شود. .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار