رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل خبرداد:

کشت کلزا در بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: امسال ۸۹۰۰ هکتار از اراضی اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۶۳۳۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حسین کربلائی خیاوی در بازدید از مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان افزود: هم‌اکنون برداشت مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان وابسته به مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل آغاز شده است .

وی گفت: برداشت مزارع کلزای تکثیری ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مغان در سطح ۴۵ هکتار از دیروز شروع شده و کلزای استحصالی به شرکت دانه‌های روغنی تحویل داده خواهد شد .

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل افزود: در راستای سیاست تغییر الگوی کشت افزایش سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا امسال هشت هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی استان اردبیل زیر کشت کلزا قرار گرفته است .

کربلائی خیاوی تصریح کرد : با توجه به قیمت تضمینی خرید کلزا میل و رغبت کشاورزان به کاشت این محصول افزایش پیدا کرده است، به طوری که شهرستان پارس‌آباد با ۵ هزار و ۶۹۸ هکتار، بیله‌سوار با دو هزار و ۳۳۱ هکتار و اردبیل با ۳۳۷ هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده‌اند .

وی تصریح کرد: اجرای پژوهش‌های کاربردی و تقاضامحور برای حل مشکلات حوزه کشاورزی، تولید هسته‌های اولیه بذری، نظارت و کنترل بر تولید بذر و نهال، ترویج فناوری‌های نوین کشاورزی و آموزش ضمن خدمت کارکنان، آموزش بهره‌برداران، آموزش علمی کاربردی و آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش جزو برنامه این مرکز است که با جدیت پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار