دبیر خانه شورای زکات، تنها مرجع قانونی جمع آوری فطریه در کشور اعلام شد

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور گفت: دبیر خانه شورای زکات استان تنها مرجع فانونی است که می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطریه در استان اقدام کند.

کد مطلب: ۶۳۲۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، نشست مدیر کل امور اجرایی زکات کشور با مدیران و مسئولان زکات کمیته امداد خراسان شمالی برگزار شد.

نجفعلی انتظاری، مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد در این نشست با اشاره به برنامه های جدید شورای زکات در سال 96 گفت: امسال در تلاشیم طبق دستورات دبری خانه شورای عالی زکات ، شورای زکات روستا ها را فعال کنیم.

انتظاری در رابطه با برنامه های شورای زکات در حوزه پرداخت فطریه، افزود: دبیر خانه شورای زکات استان تنها مرجع فانونی است که می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطریه در استان اقدام کند.

وی با تاکید بر استفاده این دبیر خانه از توان سایر سازمان های حمایتی و موسسات خیریه ، تصریح کرد: صندوق های جمع آوری فطریه امسال باید با یک لگوی مشخص تحت عنوان شورای زکات استان طراحی می شود.

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات و آگاه‌سازی مردم نسبت به این واجب الهی ، گفت: همسو سازی واطلاع رسانی اقدامات در حوزه زکات باعث افزایش مشارکت خیران در این امر الهی می شود.

انتظاری میزان زکات پرداختی از سوی خیران طی سال گذشته را بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد وافزود: در سال گذشته 66 درصد درآمدهای زکات حدود 180 میلیارد تومان صرف فقرا و نیازمندان و 34 درصد هم به مبلغ 90 میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی یاد آور شد: از مجموع زکات جمع آوری شده سال گذشته بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان زکات واجب، بیش از ۳۴ میلیارد تومان زکات فطره، ۸۶میلیارد تومان زکات مستحبی، چهار میلیارد تومان کفارات و ۹ میلیارد تومان نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

مدیر امور اجرایی زکات کشوربا اشاره به اهداف کمیته امداد در حوزه پرداخت زکات،تصریح کرد: کمیته امداد در تلاش است از طریق محل جمع آوری زکات رفع مشکلات مددجویان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و با ارائه خدمات مختلف آنان را به توانمندی وخود کفایی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار